Silnik 2.4 D5 20V 175KM D5 244T14 to rozwojowa wersja kultowego diesla Volvo, stosowana najczęściej w luksusowych sedanach S80 oraz SUV-ach XC70. Wprowadzono tu udoskonalony układ wtrysku common rail, modyfikacje sterownika oraz sprawniejsze turbo (VNT), co pozwoliło podnieść moc do 175 KM i moment aż do 400 Nm przy 1500–2750 obr./min. Największe zalety tej konstrukcji to jeszcze lepsza elastyczność, przyspieszenie rzędu 9,2 s do setki oraz bardzo dobra współpraca z automatycznymi skrzyniami biegów. Użytkownicy chwalą komfort podróżowania – silnik jest bardzo cichy, daje świetne nagrzewanie zimą i dobrze sprawdza się zarówno w ciężkim kombi, jak i SUV-ie. Spalanie realnie mieści się w 6,5–7,8 l/100 km. Długa trwałość głównego mechanizmu, dobra odporność turbiny na awarie (przy regularnej wymianie oleju) i wyjątkowa odporność na dłużne trasy to kolejne atuty. Wady: wyraźna podatność EGR na zapychanie przy miejskiej eksploatacji, regularne przypadki wycieków oleju z przewodów i intercoolera oraz konieczność regularnej wymiany paska rozrządu (zalecany przebieg to maksymalnie 120 tys. km). W autach o dużym przebiegu mogą wystąpić nadpalone gniazda wtryskiwaczy i konieczność regeneracji turbosprężarki. Użytkownicy sugerują częste sprawdzanie aktywnego DPF (w nowszych wersjach) oraz dbanie o filtry. Mechanicy rekomendują go flotom i rodzinom jeżdżącym głównie w trasach, gotowym na regularne wydatki serwisowe. Generalnie: silnik 2.4 D5 175KM to dynamiczny, komfortowy i bardzo trwały napęd do dużych Volvo, cieszący się uznaniem na rynku wtórnym.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.4 D5 20V 175KM D5 244T14 – Volvo S80, XC70 –...