Silnik 2.4 Duratorq TDCi 140 KM ZSD‑424 – Ford – modele: Transit, Tourneo, Transit Connect, Ranger – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Najmocniejsza odmiana serii – 2.4 Duratorq TDCi 140 KM ZSD‑424 – dedykowana była dla użytkowników oczekujących najlepszej dynamiki zarówno w dostawczych Transitach, jak i osobowych wersjach Tourneo. Motor dysponuje mocą 140 KM przy 3500 obr./min, podwyższonym momentem do 375 Nm już przy 2000 obr./min, turbo VGT, a najlepiej łączy się z 6‑biegowym manualem. Plusy: nawet z kompletem ładunku i pasażerów dynamiczna jazda, bardzo solidna kultura pracy w trasie, niskie spalanie (ok. 8,2–9,0 l/100 km), szeroka baza zamienników (zamienne wtryskiwacze, turbo, filtry, DPF). Auta z tym motorem poszukiwane są na rynku wtórnym przez flotowców ceniących przewidywalność napraw oraz wysoką wytrzymałość osprzętu, jeśli tylko stosuje się oleje wyższej jakości i nie zaniedbuje wymian eksploatacyjnych. Wady? Wyraźnie większa podatność na szybkie zużycie sprzęgła i dwumasy przy dynamicznej jeździe w mieście, szybkie zapychanie się DPF (potrzebne regularne, dłuższe trasy), czasem wycieki oleju z turbiny lub intercoolera, typowe awarie EGR i podciśnienia. Silnik jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa – przy tankowaniu na tanich stacjach wtryskiwacze potrafią zużywać się już po 180–220 tys. km. Mechanicy ostrzegają też przed odkładaniem przeglądów i sugerują wymianę rozrządu nie rzadziej niż co 120 tys. km. Ta wersja uchodzi za optymalny kompromis między kosztami a osiągami, pod warunkiem długodystansowej eksploatacji i solidnej profilaktyki serwisowej.