Silnik 2.5 V6 TDI 24V 155KM to rozwojowa wersja kultowego diesla Audi, obecny w A6 C5, A4 B6 i pokrewnych modelach Volkswagena (Passat B5 Individual). Konstrukcja jest bardzo zbliżona do wersji 150KM: V6 o pojemności 2496 cm³, 24-zawory, system pompowtryskiwaczy, turbo VTG oraz zaawansowany intercooler. Zmieniona mapa sterownika i podniesiona wydajność turbiny pozwoliły uzyskać 155KM i moment do 330 Nm przy 1500–3200 obr./min. Największym atutem tego silnika jest jeszcze lepsza elastyczność i dynamika przy wciąż rozsądnym spalaniu (średnio 7,1–8,1 l/100 km), świetny komfort – doskonałe wygłuszenie kabiny nawet na wysokich prędkościach. Użytkownicy chwalą bardzo płynne przyspieszanie, wysoką odporność mechaniki na długie przebiegi, łatwość tuningu softowego. Do typowych wad należą identyczne bolączki, co w 150 KM: wałki rozrządu (niezbędne regularne serwisy i dobre oleje), nagary w przewodach oraz sporadyczne przecieki spod chłodnicy oleju. Po większych przebiegach pojawia się hałas pompy wtryskowej i nierówna praca na zimno (przeważnie objaw nadmiernie zużytych wtrysków). Wersja 155KM jest mniej awaryjna niż modele przedliftingowe i generalnie ceniona przez mechaników za możliwość przewidywania typowych usterek i łatwą dostępność wszystkich części zamiennych. Właściciele polecają ją do autostradowej jazdy i dla osób, które regularnie serwisują układ smarowania i wtrysku, a jednocześnie oczekują najwyższej dynamiki spośród wszystkich odmian 2.5 V6 TDI.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.5 V6 TDI 24V 155KM – Audi A6 C5, A4 B6...