Silnik 2.7 TDI 125–131KM TD27TI – Nissan Terrano, King Cab – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 2.7 TDI o oznaczeniu TD27TI to jeden z filarów dieslowskich napędów Nissana w latach 90. i na początku XXI wieku. Ta czterocylindrowa, ośmiozaworowa jednostka o pojemności 2663 cm³, z turbodoładowaniem i opcjonalnym interkoolerem, była podstawą napędu modeli Terrano oraz pick-upów King Cab. Silnik generuje moc 125–131 KM (w zależności od wersji i rocznika) oraz moment 278–278 Nm dostępny bardzo nisko, bo już od ok. 2000–2200 obr./min. Główne zalety TD27TI to legendarna wręcz trwałość – bez poważnych napraw przebiegi 400, a nawet 500 tys. km nie są rzadkością przy regularnych wymianach oleju i filtrów. Jednostka bardzo dobrze znosi przeciążenia, typowe dla aut terenowych, a także niskiej jakości paliwo. Użytkownicy chwalą prostotę konstrukcji – mechaniczny rozrząd (łańcuch), łatwy dostęp do większości podzespołów i możliwość naprawy praktycznie w każdym warsztacie na świecie. Silnik jest relatywnie oszczędny – spalanie w trybie mieszanym 8,0–9,0 l/100 km, w trasie nawet mniej. Jednak nie jest wolny od wad: największą z nich jest archaiczna kultura pracy – wyraźne drgania, głośność „starego diesla” i dość powolna reakcja na gaz, zwłaszcza przy niskich temperaturach. Często pojawiają się wycieki oleju z przewodów odmy, a w egzemplarzach mocno użytkowanych do pracy – przedmuchy spod uszczelki pod głowicą oraz zużycia napędowej pompy wtryskowej. W starszych silnikach może dochodzić do wypaleń tłoków i uszczelek na kolektorze, co jednak najczęściej wypada po wieloletniej, intensywnej eksploatacji. Mechanicy ostrzegają też przed zapchanym układem EGR, który wpływa na spadki mocy i dymienie. Podsumowując: TD27TI to silnik-pancernik dla wymagających trwałości oraz prostoty użytkowników, ceniących możliwość naprawy poza ASO oraz łatwą eksploatację – jednak nie dla osób szukających dynamiki czy nowoczesnej kultury pracy.