Silnik 2.8 CRD 16V 200 KM VM A428 stanowi mocniejszą ewolucję jednostek VM Motori dla segmentu dużych vanów i dostawczaków (Opel Movano, Fiat Ducato, Citroën Jumper, Renault Master). Silnik czterocylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 2776 cm³, wsparty turbiną VTG, systemem Common Rail III generacji i zaawansowaną elektroniką (systemy SCR, EGR, DPF). Oferuje 200 KM przy 3600 obr./min i 460 Nm przy 1800–2200 obr./min, zapewniając ogromną elastyczność i wysoką dynamikę, nawet w autach o masie powyżej 3,5 tony. Opinie rynku flotowego są bardzo pozytywne – silnik gwarantuje pewność przy dynamicznej jeździe w trasie, łatwe pokonywanie podjazdów oraz świetną współpracę z automatyczną skrzynią biegów. Realne spalanie: 8,5–10,5 l/100 km (w zależności od masy i obciążenia). Jednostka uchodzi za bardzo trwałą – regularny serwis gwarantuje przebiegi 350–400 tys. km bez poważnych remontów. Wady: złożoność osprzętu (kosztowna obsługa systemów DPF, AdBlue, EGR), wycieki z intercoolera i przewodów turbo, szybkie zapychanie filtra cząstek przy jeździe miejskiej, a także typowe dla VM Motori awarie pompy wtryskowej przy użyciu kiepskiej jakości paliw. Bywają problemy z pękaniem kolektorów wydechowych i awariami czujników ciśnienia doładowania. Mechanicy rekomendują rygorystyczny serwis (olej co 10–12 tys. km, częsta kontrola turbo i płynu chłodniczego). Jednostka najlepiej sprawdzi się w trasie i do intensywnych zadań transportowych, jest polecana flotom i przewoźnikom oczekującym mocnego diesla o dobrym bilansie kosztów i trwałości.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 2.8 CRD 16V 200 KM VM A428 – Opel/Vauxhall, Fiat – modele: Movano,...