Silnik 3.0 R6 D 24V 197 KM M57D30TU2 – BMW – modele: E90 LCI, F10, X5 (E70), E60 LCI – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 3.0 R6 D 24V 197 KM M57D30TU2 pojawił się w końcowych fazach produkcji klasycznej serii M57, napędzał BMW E90 LCI, E60 LCI, F10 oraz X5 E70. Oferuje 197 KM przy 4000 obr./min i moment 400–430 Nm w szerokim paśmie (1500–3000 obr./min). To turbodiesel z rozrządem łańcuchowym, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz DPF na pokładzie. Do największych zalet tej wersji należy jeszcze lepsza kultura pracy (silnik praktycznie niewyczuwalny podczas rozruchu), dużo niższe spalanie (w trasie nawet 5,2–6,0 l/100 km – E91 LCI), szybkie reagowanie na gaz i fantastyczna elastyczność niezależnie od obciążenia. Użytkownicy chwalą świetną współpracę z automatami ZF, dynamikę oraz szeroką dostępność części zarówno zamiennych, jak i oryginalnych. Wady – pojawiły się nowe problemy: łańcuchy rozrządu w tej wersji bywają bardziej zawodne (rozciągają się po 180–220 tys. km), a koszt ich wymiany jest wysoki (szczególnie w wersji z xDrive). Typowe są również wycieki oleju z pokrywy zaworowej, awarie DPF przy częstej jeździe miejskiej, a także przypadki awarii zaworu EGR i przepływomierzy. Mechanicy zwracają uwagę na konieczność częstej wymiany oleju oraz kontrolę układu chłodzenia (problemy z termostatem prowadzą do przegrzewania). Na rynku wtórnym jest to jedna z najlepiej ocenianych jednostek za stosunek osiągów do kosztów eksploatacji – wymagająca jednak regularnego serwisu, najlepiej w wyspecjalizowanych warsztatach.