Silnik 3.0 R6 D 24V 258KM N57D30TU to zmodernizowana wersja popularnego 3-litrowego diesla BMW, spotykana w F10/F11 LCI, X5 LCI oraz w najnowszych G30. Jest to aluminiowy zrąb, 16-zaworowa głowica, system Common Rail trzeciej generacji (do 2000 bar) oraz pojedyncze turbo VTG. Moc 258 KM (przy 4000 obr./min) i aż 560 Nm dostępnych w zakresie 1500–3000 obr./min dają autu znakomite osiągi: w F10 ok. 5,7 s do 100 km/h, spalanie 6,1–7,3 l/100 km (w X5 – ok. 7,8–8,5 l). Największym atutem tej wersji jest wyśmienita kultura pracy, bezwibracyjność, bardzo cicha praca na biegu jałowym i rewelacyjna elastyczność nawet na wysokich obrotach. Użytkownicy podkreślają trwałość turbo (przy odpowiedniej wymianie oleju), czułość na styl jazdy, płynną współpracę z automatem ZF, szybkie nagrzewanie wnętrza oraz praktycznie brak „turbo-dziury”. Widoczną wadą jest powtarzający się problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu (wymiana może być bardzo drogim zabiegiem!), sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej, typowe błędy systemu NOx (sensor, EGR) oraz, przy jeździe miejskiej, problemy z zapychaniem się DPF. Mechanicy zalecają okresowy przegląd rozrządu nawet co 120–140 tys. km i wymianę oleju/filtrowanie systematycznie i niezgodnie z long life. Poza rozrządem i osprzętem układu wydechowego, silnik 258 KM z rodziny N57 uchodzi za jeden z najbardziej dynamicznych diesli segmentu premium, z zachwycającym kompromisem osiągi/ekonomia.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 3.0 R6 D 24V 258 KM N57D30TU – BMW – modele: F10 LCI,...