Silnik 3.0 R6 D 24V 313 KM N57D30TU – BMW – modele: F10 LCI, G30, X5 LCI, G11 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 3.0 R6 D 24V wariant oznaczony N57D30TU to zmodernizowana wersja poprzednika, stosowana w modelach BMW F10 po lifcie, G30, X5 LCI oraz limuzynie G11. Silnik zachowuje pojemność 2993 cm³, ale zyskał ulepszony system wtrysku common rail piezoelektrycznego, bardziej efektywne turbosprężarki i usprawnione układy oczyszczania spalin. Moc 313 KM i moment 630 Nm przekładają się na bardziej dynamiczne osiągi względem poprzednika. Użytkownicy pozytywnie oceniają jego większą elastyczność, szybkość reakcji na gaz oraz niższe spalanie przy podobnych przebiegach. Wśród zalet wymienia się również cichszą pracę i poprawiony system reagowania na zmiany obciążenia. Wadami pozostają wysokie koszty eksploatacji, podatność na zapychanie DPF i awarie związane z zaawansowanym osprzętem oczyszczania spalin (system AdBlue, DPF). Przy dużych przebiegach możliwe są wycieki oleju i problemy z chłodzeniem. Mechanicy podkreślają, że konieczny jest bardzo precyzyjny serwis i regularne olejowe przeglądy. Silnik jest polecany osobom jeżdżącym dużo poza miastem i dbającym o regularność serwisu.