Silnik 3.0 R6 D 24V 320 KM B57D30 – BMW – modele: G30, X5, F15, G11 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 3.0 R6 D 24V o kodzie B57D30 to następca rodziny N57, montowany w nowoczesnych BMW serii G (G30, G11), X5 i F15. Pojemność 3.0 l, 24 zawory, common rail nowej generacji oraz turbodoładowanie zapewniają moc 320 KM i moment obrotowy do 680 Nm, co umożliwia doskonałe osiągi i elastyczną jazdę. Silnik posiada zaawansowane systemy redukcji emisji spalin (DPF, SCR, AdBlue). Zalety to świetna dynamika, bardzo dobra kultura pracy oraz relatywnie niskie zużycie paliwa jak na klasę i moc. Użytkownicy chwalą długowieczność i wsparcie serwisowe, jednak wskazują na wysokie koszty napraw elektroniki, filtrów i turbosprężarek. Do typowych wad należą zapchania DPF, awarie systemu AdBlue, wycieki oleju i problemy z chłodzeniem. Silnik jest wymagający w eksploatacji i przeznaczony dla świadomych użytkowników dbających o serwis i trasowy styl jazdy.