Silnik 3.0 R6 D 24V 381 KM N57D30S1 – BMW – modele: G30 M Performance, G11, X5M50d, G12 – dane techniczne, opinie, wady i zalety

Silnik 3.0 R6 D 24V N57D30S1 to wersja usportowiona i wydajniejsza z rodziny N57, montowana w BMW G30 M Performance, G11, X5 M50d oraz w limuzynie G12. Jednostka rozwija moc 381 KM i moment dochodzący do 760 Nm, oferując bardzo dynamiczne osiągi z zachowaniem dobrej kultury pracy i efektywności. Silnik wyposażony w podwójne turbosprężarki oraz zaawansowane technologie redukcji emisji (DPF, SCR, AdBlue). Wady to głównie podwyższone koszty serwisu, większa awaryjność osprzętu DPF i układu AdBlue, możliwe wycieki oleju oraz komplikacje przy wymagających naprawach turbosprężarek. Silnik wymaga specjalistycznego serwisu i stosowania wysokiej jakości płynów eksploatacyjnych. Użytkownicy doceniają ekstremalne osiągi i kulturę pracy, polecając go wyłącznie dla entuzjastów i osób świadomych kosztów utrzymania.