Silnik BMW 1.5 TWIN POWER HYBRID B38A15 wywodzi się z nowoczesnej, trzycylindrowej linii silników BMW Efficient Dynamics i został zaprojektowany z myślą o maksymalnej ekonomii, niskiej emisji oraz wysokiej niezawodności. Jednostka benzynowa 1.5 R3 o pojemności 1.499cm3 posiada 12-zaworową głowicę, wtrysk bezpośredni High Precision Injection z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz turbosprężarkę typu Twin Scroll. Dzięki zastosowaniu systemu zmiennych faz rozrządu Double Vanos i systemu Valvetronic silnik oferuje wysoką elastyczność i sprawną reakcję na gaz bez względu na tryb hybrydowy czy benzynowy. Jednostka o mocy od 75 do 140KM (najczęściej 109 lub 140KM) funkcjonuje w najnowszych generacjach BMW serii 1, 2, 3 oraz MINI. W wersji hybrydowej łączy się z silnikiem elektrycznym, co daje moc systemową powyżej 220KM i bardzo dobre osiągi (przyspieszenie do 100km/h w ok. 6,5s dla mocniejszych odmian). Spalanie katalogowe wynosi 1,8-2,5l/100km przy użyciu wsparcia elektrycznego; realnie w mieście do 3-4l/100km lub 6-7l/100km przy rozładowanej baterii. Silnik gwarantuje świetną kulturę pracy, wysoką trwałość (ocenianą na ponad 200,000km) pod warunkiem regularnej wymiany oleju (max co 20,000km), kontroli układu chłodzenia, diagnostyki softu i dbania o czystość turbosprężarki. Użytkownicy doceniają solidność, dobre osiągi jak na R3, niskie koszty eksploatacji i bezawaryjność. Typowe usterki obejmują sporadyczne awarie osprzętu elektrycznego, błędy czujników, wycieki oleju z turbiny oraz przypadki zapchania filtra GPF w nowszych wersjach. Oscylujące koszty serwisowe wpisują się w standard marki premium, a zaawansowana integracja z układem hybrydowym uniemożliwia adaptację LPG i ogranicza tuning do modyfikacji programowych. Silnik świetnie nadaje się do jazdy flotowej i rodzinnej dzięki niskiemu spalaniu, szerokiej dostępności części i dobrej ocenie użytkowników pod kątem długowieczności i niskiej awaryjności.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK BMW 1.5 TWIN POWER HYBRID B38A15 – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE...