BMW B58B30C stanowi jedną z najnowszych i najciekawszych propozycji niemieckiego producenta w gamie hybryd plug-in klasy premium. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,998cm³ z 24 zaworami, wykonany z aluminium i doposażony w zaawansowane systemy TwinPower Turbo (turbo typu twin-scroll) oraz sterowanie zmiennymi fazami rozrządu Double VANOS i zmiennym wzniosem zaworów Valvetronic. Maksymalna moc spalinowego B58B30C to 326KM przy 5,000–6,000obr./min oraz 500Nm momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, natomiast w układach hybrydowych plug-in obecnych np. w BMW serii 5, 7, X5 moc systemowa sięga 394–400KM oraz moment 600–700Nm – w zależności od konkretnej wersji modelowej i zastosowanej elektryfikacji. Średnie katalogowe zużycie paliwa to wartości od 1,5 do 2,2l/100km, w realnych warunkach zwykle 3,5–6,0l/100km, a przy rozładowanej baterii – szczególnie w trasie – może przekroczyć 8–9l/100km, co jest typowe dla dużych i mocnych jednostek PHEV. Akumulator litowo-jonowy o pojemności około 12–24kWh zapewnia realny zasięg elektryczny ok. 45–60km (w warunkach miejskich). Kultura pracy wybitna, typowa dla rzędowej szóstki BMW – niemal całkowity brak wibracji, bardzo płynny rozwój mocy i błyskawiczna reakcja na gaz w trybie hybrydowym. Trwałość B58 oceniana jest wysoko – inżynieria BMW pozwoliła zredukować ryzyko typowych awarii znanych z wcześniejszych konstrukcji, jednak użytkownicy powinni szczególnie dbać o regularną wymianę oleju (zalecane co 10,000 mil/rok), kontrolę układu chłodzenia, wymianę płynów trakcyjnych oraz serwis układów wysokiego napięcia. Problemy mogą dotyczyć drobnych usterek osprzętu elektrycznego, czujników, systemu sterującego pracą hybrydy i ewentualnego zużycia turbosprężarki lub elementów łańcucha rozrządu. Koszty napraw wysokie, a ingerencja w elektronikę niemal zawsze zalecana wyłącznie w autoryzowanych serwisach. Silnik wyklucza stosowanie LPG i tuning ograniczony jest do bardzo profesjonalnych warsztatów – B58 w wersji hybrydowej ma mocno ograniczone pole do modyfikacji programowych i mechanicznych. Motor ten świetnie sprawdza się zarówno w autach rodzinnnych i flotowych klasy premium, gwarantując komfort, prestiż i (przy odpowiedniej eksploatacji PHEV) niezwykle niskie spalanie w porównaniu do osiągów i masy pojazdu. Najlepiej wypada w jeździe miejskiej i podmiejskiej, gdzie możliwe jest intensywne wykorzystanie trybu elektrycznego. Na trasie jednostka cechuje się wyśmienitą dynamiką, elastycznością i wysokim komfortem akustycznym – to ścisła czołówka segmentu hybryd plug-in klasy premium