Mercedes 2.0 R4 de EQ Power PHEV 320KM OM654 92 to zaawansowana wysokoprężna hybryda plug-in, która od 2020 roku pojawia się w modelach takich jak GLE 350 de, Klasa E i Klasa C. Podstawą napędu jest turbodoładowany silnik diesla 2.0 R4 16V o mocy 194KM (400Nm), zintegrowany z silnikiem elektrycznym o mocy 136KM, co daje moc systemową 320KM i ponadprzeciętny moment obrotowy, przekraczający 700Nm. Akumulator trakcyjny litowo-jonowy o pojemności aż 27kWh pozwala na pokonanie w trybie czysto elektrycznym nawet 85–106km, co jest wynikiem przewyższającym większość konkurentów. Silnik OM654 został zbudowany w całości z aluminium, co wpłynęło na zmniejszenie masy, a także na niższe wibracje i cichszą pracę. Przekładnia automat 9G-Tronic zapewnia płynne zmiany biegów przy każdej prędkości. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa w trybie PHEV wynosi od 1,2 do 2,1l/100km, a po rozładowaniu akumulatora w ruchu mieszanym ok. 5,5–6,2l/100km, podczas intensywnej jazdy na autostradzie do 7–8l/100km. Akumulatory ładują się do pełna w ok. 2–5 godzin. Silnik jest bardzo nowoczesny – zastosowano filtry cząstek stałych i system selektywnej redukcji katalitycznej (AdBlue), więc spełnia normę Euro6d. Trwałość tego napędu oceniana jest wysoko – przebiegi powyżej 250,000km nie stanowią problemu przy regularnych serwisach i odpowiedniej eksploatacji. Typowe usterki dotyczą elektroniki – błędy komputera napędów oraz uszkodzenia podzespołów akumulatora, rzadziej występują awarie samego silnika spalinowego. Koszty napraw elektronicznych i akumulatora są dość wysokie, wymiana klasycznych elementów mechanicznych jest umiarkowanie droga. Silnik nie poddaje się tuningowi – każde zwiększenie mocy wymaga ingerencji w systemy elektroniczne, co grozi utratą gwarancji i problemami z napędem. Współpraca z LPG jest wykluczona. Komfort i oszczędność eksploatacji, zwłaszcza w miejskiej jeździe we flocie czy rodzinnych SUV-ach plasują układ OM654 92 na pozycji jednego z najbardziej zaawansowanych napędów de plug-in dostępnych obecnie na rynku.