Opel 1.6 16V Turbo Plug-In Hybrid F16XHE to hybrydowy zespół napędowy PHEV bazujący na francuskim benzynowym PureTech 1.6, wyposażony w 16 zaworów, turbo doładowanie oraz napęd elektryczny zapewniający systemową moc 180–225KM w zależności od konfiguracji. Silnik oferuje bardzo dobry poziom kultury pracy, wysoką elastyczność oraz wygodę użytkowania za sprawą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów oraz ekonomicznej baterii litowo-jonowej o pojemności 12,4kWh. W praktyce jednostka ta wykorzystywana jest m.in. w Oplu Astra i Grandlandzie, gdzie generuje świetne osiągi, zachowując realne spalanie w granicach 2–4l/100km przy pełnej baterii, a po jej wyczerpaniu – ok. 5,5–7,0l/100km. Silnik charakteryzuje się niską awaryjnością, najczęstsze usterki mogą dotyczyć zużycia rozrządu (łańcuch), jednostkowych problemów z oprogramowaniem skrzyni lub napędu hybrydowego oraz – rzadziej – awarii baterii po upływie okresu gwarancyjnego. Układ napędowy pozwala na jazdę wyłącznie elektryczną do 60km w warunkach miejskich. Optymalne użytkowanie obejmuje regularny serwis olejowy i diagnostykę układu hybrydowego oraz obsługę chłodzenia napędu. Koszty eksploatacji są umiarkowane, choć specjalistyczne naprawy czy wymiany akumulatora są inwestycją. Instalacja LPG nie jest przewidziana do tego typu napędów z uwagi na konstrukcję z bezpośrednim wtryskiem paliwa i rozbudowaną elektronikę. Jednostka nie jest podatna na modyfikacje mechaniczne, tuning ogranicza się do zmian software’owych programowania silnika. Silnik idealnie wpisuje się w potrzeby użytkowników flotowych i rodzinnych oczekujących dobrej dynamiki, wysokiego komfortu, oszczędnej i ekologicznej eksploatacji w mieście oraz na trasie, przy zachowaniu wysokiej niezawodności i stosunkowo niskich kosztów utrzymania.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK OPEL 1.6 16V TURBO PLUG IN HYBRID F16XHE – OPINIE, AWARIE,...