OPEL 1.6 ECOTEC DIESEL 134/135KM D16DTH to mocniejszy wariant znanej jednostki, wprowadzony z myślą o użytkownikach oczekujących lepszych osiągów w modelach Astra, Zafira, Mokka, a także większych rodzinnych Insigniach. Motor ten to czterocylindrowa, 16V jednostka o pojemności 1598 cm³, z zaawansowanym układem turbodoładowania, intercoolerem oraz ciśnieniowym wtryskiem common rail (ciśnienie 1600–1800 bar). Silnik generuje 134–135 KM przy 3750 obr./min oraz 320 Nm w zakresie 2000–2250 obr./min. Do plusów należy z pewnością zaliczyć dynamiczny charakter – wyprzedzanie czy jazda autostradą przy pełnym załadunku nie sprawia problemu, a elastyczność i płynność pracy stoją na bardzo wysokim poziomie. Użytkownicy podkreślają ekonomię – spalanie od 4,6 do 6,0 l/100 km, świetną współpracę z manualnymi i automatycznymi skrzyniami oraz stosunkowo tanią eksploatację (dostępność zamienników). Wady: częstymi przypadłościami są awarie DPF szczególnie w Insigniach eksploatowanych na krótkich trasach, podwyższona liczba przypadków uszkodzenia intercoolera (wycieki) oraz usterki zaworu SCV (spadki mocy, tryb awaryjny silnika). Nadal pojawiają się usterki EGR i sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy zaworowej, a użytkownicy narzekają na wysokie koszty wymiany wtryskiwaczy i dwumasy po 200 tys. km. Motor doceniany jest głównie za stosunek elastyczności do zużycia paliwa, kulturę pracy i trwałość głównej mechaniki – rekomendowany do rodzinnej jazdy w trasie i miasta, przy regularnej obsłudze staje się jednym z bardziej niezawodnych diesli koncernu GM.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 1.6 ECOTEC DIESEL 134KM 135KM D16DTH – Opel Astra, Zafira,...