OPEL 1.6 ECOTEC DIESEL 150KM D16DTR to najbardziej dynamiczna odmiana tego silnika, oferowana w Astrze, Zafirze, Mokka oraz Insignii. Jednostka 1598 cm³, czterocylindrowa, 16-zaworowa, z wydajnym turbo VTG (VGT), intercoolerem i piezoelektrycznym systemem wtrysku common rail, osiąga 150 KM przy 4000 obr./min i aż 350 Nm w zakresie 1750–2250 obr./min. Doceniana przez użytkowników za rewelacyjną elastyczność (szczególnie w wyższych biegach), bardzo dobrą dynamikę (0–100 km/h poniżej 9,5 s w Astrze/Mokka), a także wysoką kulturę pracy na autostradzie. Realne spalanie utrzymuje się w zakresie od 5 do 7 l/100 km, a motor sprawdza się zarówno w mieście, jak i trakcie mocno obciążonych podróży z rodziną. Wśród zalet wymienia się szybkie nagrzewanie silnika zimą, szeroką dostępność części i stosunkowo niskie koszty drobnych napraw. Wadą są typowe dla serii D16DTR drobne awarie DPF przy głównie miejskiej eksploatacji, ryzyko awarii sprzęgła dwumasowego, a także pojawiające się po długich przebiegach wymiany wtryskiwaczy. Mechanicy ostrzegają przed przegrzewaniem (zaniedbane układy chłodzenia, uszkodzenie termostatu), które w ekstremalnych przypadkach prowadzi do przedwczesnego zużycia uszczelek i przewodów. Reasumując – to jeden z najlepszych silników diesla Opla ostatnich lat, pod warunkiem serwisowania i jazdy trasowej – uchodzący za dynamiczny i przewidywalny wybór na dłuższe dystanse.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 1.6 ECOTEC DIESEL 150KM D16DTR – Opel Astra, Zafira, Mokka,...