OPEL 1.7 CDTI ECOFLEX 110KM (A17DTC/A17DTE) wywodzi się z kultowej rodziny Isuzu/GM i napędzał szeroką gamę modeli Astry (H, J), Meriva B, Zafira B oraz Corsę D/E. To klasyczny 4-cylindrowy diesel o pojemności 1686 cm³, 16-zaworowej głowicy, turbo o zmiennej geometrii (w mocniejszych odmianach) i mechaniczno-elektronicznym wtrysku common rail (Bosch/Delphi). Moc: 110 KM przy 3800 obr./min, moment: 260 Nm przy 2000–2200 obr./min. Największym atutem silnika jest wybitna trwałość bloku i głowicy (przebiegi powyżej 350–400 tys. km osiągalne bez remontu głównego), niska cena części i prosta obsługa serwisowa (większość napraw do wykonania w każdej stacji lub nawet samodzielnie). Zużycie paliwa w EkoFleksie oscyluje w granicach 4,5–5,8 l/100 km, a opinie użytkowników są bardzo pozytywne – silnik jest przewidywalny, odporny na gorszej jakości paliwo, a ewentualne awarie naprawiane szybko i za rozsądne pieniądze. Wady: nieco archaiczna kultura pracy (głośne zagrzewanie, wyraźne wibracje), pewna ospałość w niższym zakresie obrotów i powolne nagrzewanie się przy zimnych temperaturach. Po większych przebiegach typowa jest konieczność regeneracji turbo, wymiany wtryskiwaczy oraz wycieki spod pokrywy zaworowej. Mechanicy ostrzegają też przed zaniedbaniem wymiany rozrządu (nabiega się na pasku co 120 tys. km), sporadycznie pojawiają się awarie EGR czy świec żarowych. Motor 1.7 CDTI ECOFLEX polecany jest użytkownikom, którzy oczekują przewidywalności, solidności i taniego serwisu, choć przy zakupie na rynku wtórnym kluczowe jest sprawdzenie historii serwisowej.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 1.7 CDTI ECOFLEX 110KM A17DTC A17DTE – Opel Astra, Meriva,...