OPEL 2.0 CDTI 127KM Z20DM to jedna z udanych jednostek w gamie turbodiesli GM, montowana m.in. w Oplu Vectra, Signum, Zafira, a także w Saabie 9-3. Rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1910 cm³, 16-zaworowa głowica, układ common rail Bosch, zmienna geometria turbo i intercooler. Oferuje moc 127 KM przy 4000 obr./min i moment 300 Nm przy 2000 obr./min. Do największych zalet należą: bardzo dobra elastyczność przy pełnym załadunku, ponadprzeciętnie niskie spalanie (ok. 5,7–7,0 l/100 km), stosunkowo szeroka tolerancja na gorszej jakości paliwo i satysfakcjonująca trwałość – jednostki te powszechnie pokonują 350 tys. km bez generalnego remontu. Mechanicy polecają ten silnik za przyjazność w naprawach, sporą dostępność części oraz niezłe wyciszenie kabiny. Wady: skomplikowany osprzęt – częste bolączki to awarie EGR, zapychanie się DPF (w modelach po 2007 r.), sporadyczne awarie wtryskiwaczy oraz wycieki z okolic intercoolera. Po 200 tys. km typowe są wycieki spod pokrywy zaworowej i koszty wymiany kompletu rozrządu, szczególnie jeśli zaniedbana była wymiana oleju. Mechanicy zalecają pilnowanie interwałów filtra paliwa oraz regularne „przepalanie” silnika na trasie. Opinie użytkowników są bardzo dobre – cenią komfort, dynamikę, umiarkowane spalanie i akceptowalne koszty eksploatacji. To napęd dla tych, którzy potrzebują pewności na długie trasy i uniwersalności, z zastrzeżeniem, by wystrzegać się jazdy wyłącznie miejskiej.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 2.0 CDTI 127KM Z20DM – Opel Vectra, Signum, Zafira, Saab...