OPEL 2.0 CDTI 150KM Z20DMH to najmocniejsza z klasycznych jednostek 2.0 CDTI, montowana m.in. w Insignii, Astrze J, Zafirze C oraz Saabie 9-3. Czterocylindrowy diesel DOHC, 16-zaworowy, z Common Rail (Bosch/Denso), turbo VGT, intercooler, wtrysk piezoelektryczny, fabryczny DPF i EGR. Moc 150 KM przy 4000 obr./min i moment 350 Nm od 1750 obr./min. Główne zalety to bardzo dobra elastyczność i wysoka kultura pracy (cisza nawet przy wysokich prędkościach), świetna dynamika, sprawna współpraca z automatami i niskie spalanie (średnio 5,8–7,0 l/100 km). Użytkownicy cenią pewność rozruchu nawet zimą, odporność na przeciążenia oraz szeroką bazę zamienników osprzętu. Po stronie wad: typowe są awarie EGR i czujników DPF, szybko brudzące się kolektory dolotowe, wycieki spod pokrywy zaworowej i czasem problemy z turbosprężarką po dużych przebiegach. Mechanicy wskazują na szybkie zużycie dwumasy przy agresywnej jeździe i zalecają wymianę oleju co 10–12 tys. km. Eksploatacja miejska przyspiesza zapychanie się DPF oraz EGR (niezbędna czasami dynamiczna jazda w trasie). Opinie na rynku wtórnym są bardzo dobre – jednostka polecana dla wymagających kierowców, rodzin i flot, pod warunkiem sumiennego serwisowania i stosowania wysokiej jakości paliwa. To doskonały wybór dla tych, którzy oczekują komfortu i zapasu mocy w aucie segmentu C/D, przy zachowaniu rozsądnych kosztów eksploatacji.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 2.0 CDTI 150KM Z20DMH – Opel Insignia, Astra, Zafira, Saab...