2.0 ECOTEC DIESEL 174KM F20DVH to nowoczesna propozycja Opla, debiutująca szeroko w Insignii B, Grandlandzie X, Zafirze Life oraz wersjach Vivaro po 2018 r. Turbo diesel 4-cylindrowy, DOHC 16V, common rail czwartej generacji (Bosch, do 2500 bar), turbo o zmiennej geometrii, intercooler, rozrząd paskowy i zaawansowana elektronika (wtryski piezoelektryczne). Motor generuje 174 KM przy 3750 obr./min i aż 400 Nm od 2000 obr./min. Główne atuty: fenomenalna dynamika (0–100 km/h nawet 8,4s w Insignii), rewelacyjna elastyczność, bardzo niskie spalanie (6,2–7,1 l/100 km w Insignii, 6,7–7,3 w Zafirze Life). Silnik bardzo odporny na przeciążenia (transity, jazda z ładunkiem, SUV-y), znakomita kultura pracy jak na diesla, szybkie nagrzewanie i cisza wewnątrz kabiny. Opinie użytkowników: motor niezawodny przy regularnym serwisie – przebiegi 200–250 tys. km bez poważnych remontów, pod warunkiem wymian oleju i filtrów co 10–12 tys. km. Wadą są typowe problemy nowoczesnych diesli: szybkie zużycie DPF przy mieście/krótkich trasach, ryzyko awarii AdBlue (czujniki, pompy), wysokie koszty ewentualnych napraw turbo i wtryskiwaczy (często po przekroczeniu 150–180 tys. km), rozciąganie się paska rozrządu w Vivaro przy bardzo intensywnej eksploatacji. Zdarzają się także sporadyczne wycieki oleju spod pokrywy i chłodnicy, awarie czujników NOx oraz podatność układu EGR na zapychanie przy jeździe miejskiej. Mechanicy zwracają uwagę na potrzebę dynamicznej jazdy (dłuższe trasy) dla regeneracji DPF oraz monitorowanie poziomu płynów. W ocenie flot silnik bardzo ekonomiczny, dynamiczny i godny polecenia – pod warunkiem rygorystycznej obsługi i dbałości o elementy osprzętu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 2.0 ECOTEC DIESEL 174KM F20DVH – Opel Insignia, Grandland, Zafira,...