Silnik 2.5 R6 TD Y25DT to jedna z najbardziej charakterystycznych jednostek rzędowych Opla i Isuzu, stosowana w latach 90. w Omega B, Saabie 9-5, Frontera oraz Monterey. To rzędowy diesel o pojemności 2499 cm³, 24-zaworowa głowica, turbo o stałej geometrii, intercooler i rozrząd paskowy. Moc 150 KM przy 4300 obr./min i moment 300 Nm (przy 1800 obr./min) sprawia, że nawet duże Omegi i Frontery sprawnie przyspieszają i bez trudu radzą sobie przy holowaniu czy dynamicznej jeździe z ładunkiem. Zalety: wysoka odporność na przeciążenia, bardzo trwała konstrukcja silnika, przebiegi powyżej 350 tys. km bez remontu głównego są normą. Bardzo niskie spalanie (na trasie 6,5–8,2 l/100 km w Omega, do 9,5 l w Frontera/Monterey), duża tolerancja na kiepskie paliwo, łatwość naprawy i szeroki dostęp do części. Opinie użytkowników: motor sprawdza się w trudnym terenie i trasie, łatwy rozruch zimą, dobra elastyczność pod pełnym obciążeniem. Wady: szybkie zużycie wtryskiwaczy po ok. 200–250 tys. km, awarie pompy wtryskowej i typowe wycieki spod chłodnicy (ważna regularna kontrola płynu). Zdarzają się wycieki spod pokrywy zaworowej, sporadyczne awarie turbo, trudne rozruchy zimą na starych świecach żarowych. Przy długotrwałym przeciążeniu ryzyko uszkodzenia uszczelki pod głowicą i nagaru w kolektorze dolotowym. Mechanicy zalecają częstą wymianę oleju, kontrolę przewodów turbo/chłodnicy. To legendarny „wołek roboczy”, polecany do dużych tras i trudnych warunków, nie na krótkie, miejskie dystanse.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik OPEL 2.5 R6 TD 150KM Y25DT – Opel Omega, Saab 9-5,...