Silnik PSA 1.6 16V Plug-In Hybrid EP6 FADTXHPE to hybrydowa jednostka napędowa francuskiego koncernu stosowana od 2021 roku w modelach marki Peugeot, Citroen, DS, Opel oraz niektórych crossoverach. Podstawą napędu jest czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik PureTech 1.6 o mocy 150KM sprzężony z silnikiem elektrycznym 110KM. Układ generuje systemowo 181KM oraz 300Nm momentu, przekazując moc na przednie koła poprzez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Zastosowana bateria litowo-jonowa o pojemności 12,4kWh umożliwia pokonanie w trybie elektrycznym do 59km z prędkością do 135km/h, natomiast w realnych warunkach odpowiada to 35–45km jazdy bez zużycia benzyny. Realne zużycie paliwa przy naładowanej baterii wynosi 1,4–2,5l/100km, a po jej rozładowaniu 5,5–7,2l/100km. Zaletą tej konstrukcji jest niska emisja spalin, dobra kultura pracy i szybka reakcja napędu elektrycznego podczas jazdy miejskiej. Obsługa jednostki sprowadza się do cyklicznej wymiany oleju, przeglądów elektroniki hybrydowej i serwisu baterii. Typowe awarie dotyczą elektroniki układu ładowania, sporadycznie układu rozrządu czy filtra GPF; sporadyczne zgłoszenia odnoszą się do awarii czujników ciśnienia oleju oraz usterek skrzyni automatycznej po 100,000km. Konstrukcja nie współpracuje z LPG i nie jest polecana do modyfikacji mechanicznych z racji skomplikowanego zarządzania napędem hybrydowym. Koszty napraw po gwarancji potrafią być znaczne, szczególnie przy uszkodzeniu baterii, jednak ogólna awaryjność oceniana jest jako niska. Korzyścią jest cicha i dynamiczna jazda w mieście, dobra efektywność energetyczna, prosty w obsłudze system ładowania oraz możliwość ładowania z domowego gniazdka. W trasie silnik zachowuje umiarkowane spalanie przy pełnej sprawności całego układu, co sprawia, że napęd ten często wybierają firmy flotowe i osoby poszukujące wydajnego, a zarazem oszczędnego środka transportu rodzinnego. Tuning ograniczony wyłącznie do zmian w oprogramowaniu.