2.0 HDI 16V DW10CD o mocy 128KM to kwintesencja drugiej generacji diesli PSA: 16-zaworowy motor 1997 cm³ stosowany w Peugeot 407, Citroën C5 oraz użytkowym Fiat Scudo. Zastosowanie: żeliwny, solidny blok, aluminiowa głowica, dwumasowe koło zamachowe, turbo VTG i układ wtryskowy Bosch common rail II generacji, często bez DPF w rocznikach do 2007 r. Największe zalety to elastyczność (zapas momentu 320 Nm już od 1750 obr./min), cicha praca niezależnie od temperatury, rewelacyjna odporność na gorsze paliwo, tanie naprawy (turbo regenerowalne, wtryski tanie w używkach) i bardzo mała awaryjność głównej mechaniki (blok, korbowód, wał). Do minusów: typowe są wycieki spod pokrywy zaworowej po 120–180 tys. km, uszkodzenia koła dwumasowego przy agresywnej jeździe, sporadyczne awarie EGR i typowe w tej serii błędy czujników wałka rozrządu (łatwe do naprawy). Użytkownicy wskazują czasem na długą regenerację świec żarowych oraz powolne nagrzewanie zimą, ale w ogóle silnik ten uchodzi za wzór taniej eksploatacji przy dobrych osiągach – wersje bez DPF są dziś najbardziej pożądane na rynku wtórnym przez fanów flotowych francuzów do 200 tys. km przebiegu. Polecany każdemu, komu zależy na ekonomicznej, dynamicznej i niewymagającej jednostce z tanim serwisem.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik PSA 2.0 HDI 16V 128KM DW10 CD – Peugeot 407, Citroën...