Silnik PSA 2.2 BLUEHDI 165KM DW12RUC – Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer, Opel Vivaro – dane techniczne, opinie, wady i zalety

2.2 BlueHDi 165 KM DW12RUC to najmocniejsza wersja nowoczesnego diesla PSA z serii DW12 do vanów osobowych i dostawczych: Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer, Opel Vivaro. Opracowano go jako odpowiedź na rosnące wymagania rynku flotowego – czterocylindrowa konstrukcja (2179 cm³, DOHC, turbo VTG, wtrysk piezo Bosch), pełny pakiet SCR/AdBlue/DPF. Motor rozwija 165 KM przy 3750 obr./min, aż 370 Nm już przy 2000 obr./min i pozwala na bardzo płynną, dynamiczną jazdę także w pełni załadowanych busach. Wyróżnia się niską emisją (Euro 6d-TEMP), bardzo cichą i kulturową pracą – silnik pracuje miękko i bardzo przyjemnie dla ucha użytkowników. W realnej trasie spala 6,9–7,7 l/100 km (średnie wyniki dla vanów ok. 2 ton). Motor chwalony jest za elastyczność (praktyczny brak „dziury”), łatwość sprzęgnięcia z automatami i szeroki zakres użytecznego momentu. Opinie rynkowe wskazują na wysoką wytrzymałość bloku, bardzo tanią regenerację osprzętu mechaniki (regeneracja turbo, DPF, EGR jest szeroko dostępna). Po stronie wad: duża liczba zgłaszanych awarii osprzętu AdBlue przy przebiegach powyżej 100–120 tys. km, przypadki zapchania DPF w autach miejskich, szybko zużywające się wtryskiwacze w egzemplarzach flotowych, sporadyczne wycieki z przewodów chłodzenia i intercoolera, a po dłuższym użytkowaniu – konieczność aktualizacji sterowników silnika. Mechanicy ostrzegają przed oszczędzaniem na jakości AdBlue i nieregularnej wymianie oleju. To propozycja idealna dla osób robiących duże trasy, kierowców wymagających dobrej wydajności, komfortu i relatywnie niskich kosztów eksploatacyjnych w klasie nowoczesnych vanów.