Silnik Renault 1.6 16V E-TECH Plug-in Hybrid H4M to zaawansowana jednostka hybrydowa typu plug-in, wprowadzona na rynek w 2020 roku i stosowana w modelach Renault Captur oraz Megane IV, szczególnie wersjach Grandtour. Motor spalinowy to czterocylindrowa, wolnossąca benzyna o pojemności 1598cm3, w tym układzie wytwarzająca moc 92KM i moment obrotowy 144Nm. Współpracuje ona ze zintegrowanymi dwoma silnikami elektrycznymi dostarczającymi odpowiednio 67KM (napędowy) i 34KM (generator/rozrusznik), co razem daje imponującą moc systemową 158-160KM i moment 205Nm na silniku elektrycznym. Cały układ działa w architekturze PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), z litowo-jonową baterią o pojemności 9.8kWh, umożliwiając jazdę elektryczną do około 50km i osiągając prędkości nawet 135km/h wyłącznie na prądzie. Katalogowe zużycie paliwa to 1.3-1.6l/100km w cyklu mieszanym WLTP, lecz przy rozładowanej baterii realne spalanie waha się między 5 a 8.9l/100km (autostrada), zaś w mieście przy częstym ładowaniu można zejść poniżej 2l/100km. Silnik współpracuje z automatyczną, wielotrybową skrzynią biegów, a jego kultura pracy zapewnia cichą, płynną jazdę na krótkich dystansach przy zachowaniu bardzo dobrych osiągów – przyspieszenie do setki w około 10 sekund. Typowe awarie w początkowych konstrukcjach dotyczyły elektroniki sterującej ładowaniem, sporadycznie zgłaszano usterki akumulatora trakcyjnego lub problem z rozruchem w skrajnie niskich temperaturach. Układ jest stosunkowo nowy, więc trwałość szacuje się na minimum 200-250 tys. km przy regularnych przeglądach i serwisowaniu, wymiana baterii to wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych, części mechaniczne są łatwo dostępne. Współpraca z LPG jest wykluczona w standardowej eksploatacji z uwagi na specyfikę pracy hybrydy. Silnik jest praktyczny i bardzo ekologiczny, wpisuje się w potrzeby flot miejskich i rodzin, zapewniając niskie koszty użytkowania i dużą niezależność od cen paliw. Podatność na tuning bardzo ograniczona – jakakolwiek ingerencja może zakłócić funkcjonowanie całego układu hybrydowego. W mieście jednostka ta zapewnia rekordowo niskie koszty przejazdu, w trasie – korzystne osiągi i akceptowalne zużycie paliwa. Nowoczesny system recyrkulacji spalin, wymienny filtr powietrza oraz regularna wymiana oleju zaliczają się do podstawowych czynności serwisowych – producent zaleca wymianę oleju co 30 tys. km lub rok. Układ trwały, wygodny i świetnie spełniający normy emisji.