Silnik Renault 2.0 Blue dCi 185/190KM M9R z przekładnią EDC to jedna z flagowych konstrukcji francuskiego koncernu z ostatniej dekady, występująca w modelach Koleos II, Trafic oraz bliźniaczym Nissanie X-Trail czy Qashqai. Jednostka 4-cylindrowa, o pojemności 1997 cm³, wyposażona w 16-zaworową głowicę, turbo VTG, intercooler oraz common rail Delphi. Najnowsze generacje spełniają normę Euro 6d-temp dzięki SCR+DPF. Oferuje moc 185–190KM przy 3500 obr./min oraz aż 380–400Nm (najwięcej w EDC) od 1750 obr./min. Największe plusy to bardzo dobra kultura pracy, cicha praca przy każdej prędkości, dobra elastyczność w ruchu miejskim i podczas wyprzedzania oraz niskie realne spalanie (6,4–7,5 l/100km w SUV, 7,5–8,5l/100km w Trafic). Motor gwarantuje szybkie nagrzewanie, łatwe holowanie przyczep i świetną współpracę z napędem xTronic. Opinie użytkowników są w większości pozytywne: chwalą elastyczność (nie trzeba często redukować biegów), skuteczne ogrzewanie kabiny oraz przewidywalność kosztów serwisu. Mechanicy cenią dostępność części eksploatacyjnych i stosunkowo tanią wymianę paska oraz nowoczesnych podzespołów. Do typowych wad zalicza się: awarie osprzętu AdBlue (pompki, wtryskiwacze, czujnik poziomu – drogie części, trudny dostęp), zapychanie filtra DPF u osób jeżdżących głównie w mieście oraz przypadkowe wycieki z intercoolera i przewodów turbo po większych przebiegach. Znane są również sygnały o zacinającym się EGR i sporadyczne problemy z elektroniką (błędy czujników układu wtryskowego). Mechanicy zalecają wymianę oleju co 15 tys. km, tankowanie dobrego paliwa i cykliczne jazdy trasowe dla efektywnego wypalania DPF. Generalnie Blue dCi M9R to jednostka stworzona do podróży, flot, rodzin i firm – ekonomiczna, dynamiczna, przewidywalna kosztowo, ale wymagająca regularnego serwisu i dbałości o jakość płynów eksploatacyjnych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik RENAULT 2.0 BLUE DCI 185KM 190KM EDC M9R – Renault Koleos,...