Renault 2.5 dCi 100KM G9U to niezwykle popularny motor napędzający Mastery, Movano i NV400 produkowane od wczesnych lat 2000. To rzędowa „czwórka” o pojemności 2464 cm³, z głowicą 16-zaworową, z układem bezpośredniego wtrysku common rail (Bosch), turbo o stałej geometrii i intercoolerem. Wersja 100 KM osiąga 270 Nm (przy 1900 obr./min), co gwarantuje niezłą elastyczność zarówno w mieście, jak i w trasie z ładunkiem. Zalety tej jednostki to: jednostkowa prostota obsługi i naprawy (układ rozrządu oparty na pasku, tanie części, łatwy dostęp), wysoka tolerancja na kiepską jakość paliwa i niezawodność głównej mechaniki – samochody z tym silnikiem bardzo często osiągają przebiegi 500–700 tys. km bez remontu głównego! Opinie użytkowników skupiają się wokół tanich napraw (turbo, wtryskiwacze czy nawet kompletny rozrząd można regenerować w każdym serwisie za niewielkie pieniądze) i oszczędności w codziennej eksploatacji (spalanie na poziomie 8,5–9,6 l/100 km przy pełnym załadunku). Wady: główna bolączka to częste (zwłaszcza po 300 tys. km) luzy na wale – dźwięki stukania, przetarcia panewek, czasem kończące się uszkodzeniem bloku. Typowym problemem są także zapowietrzenia przewodów paliwowych, sporadyczne awarie zaworu EGR oraz szybkie zatykanie się DPF w wersjach miejskich. Po latach użytkowania ujawniają się wycieki spod pokrywy zaworowej i przewodów turbo oraz korozja przyłączeń chłodnicy. Silnik 2.5 dCi 100 KM można polecić wszystkim, którzy poszukują odpornej, prostej w obsłudze jednostki do długich tras, z przewagą oszczędności i tanich napraw nad współczesną elektroniką.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik RENAULT 2.5 DCI 100KM G9U – Renault Master, Opel Movano, Nissan...