Renault 2.5 dCi 115/120 KM G9U to udoskonalona wersja popularnego silnika G9U, stosowana szeroko we flotach, firmach kurierskich i przewozowych Europy. Rzędowy czterocylindrowiec 2,5 l, 16-zaworowa głowica, układ common rail Bosch, turbo VTG oraz intercooler. Mocy: 115 lub 120 KM (w zależności od wersji i rynku), moment: 290 Nm przy 1900 obr./min. Najważniejsze zalety: bardzo dobra wytrzymałość bloku i głowicy (700 tys. km to realny wynik na flotach!), łatwość napraw (dostępne zamienne turbo, pompy, wtryski, tanie części rozrządu), bardzo dobre rozruchy w niskich temperaturach i szeroka baza zamienników oraz serwisów na terenie całej Europy. Spalanie – 8,3–9,7 l/100 km w ruchu mieszanym, załadunek nie wpływa tak mocno na żywotność jak w 2.3 dCi. Wady – typowe jak w poprzedniku: czasem szybkie zużycie panewek (wskazane stosowanie olejów wysokiej jakości i regularne wymiany, nie przekraczać interwału fabrycznego), przypadki wycieków spod pokrywy zaworowej, drobne pęknięcia przewodów turbo po 200 tys. km, awarie zaworu EGR i typowe zapychanie DPF. Mechanicy ostrzegają przed przeciąganiem paska rozrządu i wahaniem się z wymianą pompy wody (razem z paskiem!). Opinie środowiskowe: to silnik trudny do „zajechania”, bardzo wyrozumiały względem przeciętnych przebiegów polskiej floty, wygodny i tani w naprawach – idealny do busów na eksport lub długofalowej pracy w firmie transportowej.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik RENAULT 2.5 DCI 115KM 120KM G9U – Renault Master, Opel Movano,...