Silnik 2.0 16V TID 160KM A20DTH to wspólne dzieło koncernu GM/Fiat (Family B), dostępne od końca lat 2000. w Saabie 9-3, Oplu Insignia oraz Chevrolecie Cruze. Czterocylindrowy diesel ze zmienną geometrią turbo (VGT), common rail, piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz napędem rozrządu na pasku. Motor rozwija moc 160KM przy 3750 obr./min i moment 350 Nm w zakresie 1750–2500 obr./min. Największe zalety: doskonała elastyczność, 0–100 km/h w Insignii/sedan w ok. 8,7s, rewelacyjna współpraca z automatem i manualem (bardzo dynamiczna jazda możliwa nawet przy pełnym obciążeniu). Silnik chwalony jest za szybkie dogrzewanie wnętrza zimą, doskonałą kulturę pracy na trasie i możliwość taniego serwisu (dostępna pełna baza zamienników – oparta w dużym stopniu na Oplu/Fiacie). Użytkownicy doceniają niskie spalanie (5,7–7,2 l/100 km), brak turbo-dziury oraz bardzo dobre współpracowanie z układem start-stop. Do typowych wad należy: szybka degradacja sprzęgła dwumasy i turbo w autach z dużymi przebiegami lub zaniedbanych serwisowo, wycieki spod pokrywy zaworowej i nierzadko awarie EGR. Mechanicy przestrzegają przed przedłużaniem interwałów wymian oleju – zaleganie nagaru powoduje kosztowne naprawy układu dolotowego, a w wersjach z DPF występuje zwykle przyspieszone zapychanie filtra przy jeździe miejskiej. Pomimo tego, motor cieszy się dobrą opinią na rynku wtórnym – jest zalecany kierowcom trasowym i użytkownikom ceniącym ekonomię połączoną z bardzo dobrymi osiągami.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik SAAB 2.0 16V TID 160KM A20DTH – Saab 9-3, Opel Insignia,...