Toyota 1.5 12V VVT-iE Hybrid e-CVT M15A-FXE to nowoczesna i oszczędna konstrukcja hybrydowa należąca do rodziny Dynamic Force Engine, debiutująca w 2020 roku w modelach Toyota Yaris, Yaris Cross i nowa Mazda 2 Hybrid. Rzędowy, trzycylindrowy silnik wolnossący o pojemności 1490 cm3, 12-zaworowy, skonstruowany w pełni z aluminium i wyposażony w system podwójnych zmiennych faz rozrządu VVT-iW + VVT-i oraz filtr cząstek stałych GPF i rozbudowany układ EGR. Jednostka generuje moc 92KM i moment obrotowy 120Nm, a po połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 80KM daje łączną moc systemową 116KM. Hybryda współpracuje z bezstopniową przekładnią e-CVT zapewniając płynną jazdę na różnych dystansach, zarówno w trybie elektrycznym EV, jak i konwencjonalnym. Katalogowe spalanie oscyluje w granicach 3,8-4.2l/100km, a użytkownicy w mieście często osiągają wyniki nawet poniżej 4l/100km, w trasie zużycie rośnie do 5-5.5l/100km. Dzięki zaawansowanej technologii Dynamic Force, silnik oferuje wysoką kulturę pracy: jest cichy, odporny na wibracje, bardzo dobrze wyciszony i elastyczny – ruszanie, parkowanie i manewry odbywają się w trybie EV, co znacząco podnosi komfort w mieście. Pod względem niezawodności uchodzi za wzór trwałości, zwłaszcza przy regularnej obsłudze serwisowej. Awaryjność ogranicza się do sporadycznych usterek czujników emisji i drobnych problemów z EGR. Koszty napraw i obsługi pozostają umiarkowane, części są łatwo dostępne, osiągane przebiegi przekraczają z powodzeniem 300 000km bez potrzeby napraw głównych. Hybryda nie przewiduje możliwości montażu LPG, podatność na tuning jest niewielka, a znaczna ingerencja w układ napędowy nie jest wskazana. Model dedykowany jest do zastosowań miejskich, rodzinnych i flotowych, gdzie liczy się niskie zużycie paliwa, ekologiczność i łatwość obsługi. W ruchu miejskim jednostka sprawdza się znakomicie, szybko reaguje na zmiany obciążenia, a tryb elektryczny wydłuża trwałość układu spalinowego.