SILNIK TOYOTA 2.0 16V VVT IE HYBRID E FOUR M20A FXS – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-Four M20A-FXS to nowoczesny, czterocylindrowy silnik o pojemności 1987cm3, 16 zaworów, połączony z napędem hybrydowym piątej generacji dedykowanym do modeli takich jak Corolla Cross, RAV4 Hybrid AWD-i, C-HR i Lexus UX. Bazowa moc spalinowa wynosi 152KM, a elektryczne wsparcie w postaci silnika generującego 113KM (na przednią oś) i drugiego 41KM (na tylną, w wariancie e-Four) zapewnia moc systemową 199KM oraz maksymalny moment obrotowy 190Nm (spalinowy). Cała jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią e-CVT, a napęd na cztery koła AWD realizowany jest przez silnik elektryczny osi tylnej. Silnik z rodziny Dynamic Force Engine zbudowany w całości z aluminium, wyposażony w nowoczesny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE i VVT-i oraz kombinowany wtrysk D-4S (pośredni i bezpośredni), czym zapewnia bardzo niskie zużycie paliwa oraz optymalną efektywność w każdych warunkach. Katalogowo konsumpcja paliwa to 4.5-5.0l/100km w mieście, 5.2-5.7l/100km na trasie. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, płynnością ruszania oraz ponadprzeciętną dynamiką dostępnych niemal od zera obrotów dzięki wsparciu hybrydy. Niezawodność bardzo wysoka, typowe awarie to incydentalne problemy z zaworem EGR lub chłodnicą EGR, oznaki zużycia pojawiają się po przebiegach ponad 250 tys. km. Koszty obsługi i serwisowania są umiarkowane, lecz potencjalna wymiana baterii to wydatek nawet ponad 10 tys. zł. Model nie nadaje się do instalacji LPG, a tuning ograniczony jest do modyfikacji oprogramowania. Dla flot i rodzin szukających kompromisu między dynamiką, komfortem, a oszczędnością i bezpieczeństwem, ta jednostka jest świetnym wyborem. Idealny do jazdy zarówno miejskiej, jak i na długich trasach oraz w trudniejszych warunkach pogodowych dzięki napędowi e-Four.