Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Multistage Hybrid o kodzie 8GR-FXS to jedna z najbardziej zaawansowanych pod względem inżynieryjnym i technologicznych jednostek hybrydowych dostępnych na rynku. Zastosowany m.in. w Lexusie LS 500h, LC 500h oraz Toyocie Crown XV generacji, jest oparty o aluminiowy blok V6 o pojemności 3,456 cm³, głowicy 24-zaworowej z podwójnym wałkiem rozrządu DOHC i zmiennymi fazami rozrządu VVT-iW dla ssących i VVT-i dla wydechowych. Silnik spalinowy generuje moc do 299 KM przy 6,600 obr./min oraz moment obrotowy 356 Nm przy 5,100 obrotów, współpracując z hybrydowym układem Multistage, łączącym dwa silniki elektryczne o mocy 177 KM i 300 Nm momentu z przekładnią automatyczną typu e-CVT w technologii Multistage Hybrid, dającą łącznie moc systemową do 359 KM i imponujący moment rzędu 500 Nm. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy 84 ogniwa o napięciu nominalnym ponad 310 V gwarantuje wysoką efektywność trybu elektrycznego – w ruchu miejskim możliwa jest bezemisyjna jazda przez kilka kilometrów. Wysoka wydajność przekłada się na rekordowe jak na segment spalanie katalogowe 6,2-7,4 l/100 km, choć w praktyce realne wartości mieszczą się w granicach 7-10 l/100 km, w zależności od stylu jazdy oraz częstotliwości ładowania baterii rekuperacyjnie. Układ charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy: jest cichy, płynnie przełącza tryby pracy, a dynamika startu i elastyczność w każdych warunkach, szczególnie w trybie sportowym, robią wrażenie dzięki połączeniu silnego V6 i potężnego wsparcia elektrycznego. Trwałość oceniana jest bardzo wysoko – jednostki osiągają bez remontów przebiegi 250–350 tys. km, pod warunkiem regularnej obsługi i stosowania się do zaleceń producenta. Typowe awarie ograniczają się najczęściej do uszkodzeń pomp cieczy, drobnych wycieków oleju, nieco szybszego zużycia baterii powyżej 200 tys. km oraz problemów z przepustnicami. Koszty serwisowania są wyższe niż w prostszych hybrydach Toyoty, co wynika ze stopnia komplikacji układu mutli-stage i bardziej zaawansowanej elektroniki – wymiany sterowników napędu elektrycznego oraz zestawów pomp wymagają doświadczenia i autoryzowanego serwisu. Instalacja LPG wykluczona ze względu na specyfikę i wysoki stopień zaawansowania konstrukcji, jednostka nie jest podatna na tuning mechaniczny, a wszelkie modyfikacje typu chip-tuning nie zaleca się ze względu na wpływ na sterowanie hybrydą. Silnik doskonale sprawdza się zarówno w flotach klasy premium, jak i w użytkowaniu rodzinnym – zapewnia rewelacyjny komfort, bezawaryjność, a także imponującą elastyczność i oszczędność w ruchu miejskim oraz dynamiczne parametry na trasie.