Toyota 5.0 V8 32V Hybrid e-CVT 2UR-FSE to legendarny silnik hybrydowy stosowany w najbardziej prestiżowych modelach Lexusa, takich jak LS 600h oraz Toyota Century. Podstawą jest 8-cylindrowa, widlasta jednostka benzynowa DOHC o pojemności 4,969 cm³ z aluminiowym blokiem oraz głowicą 32-zaworową. Silnik ten wyposażono w bezpośredni wtrysk D-4S oraz układ rozrządu z podwójną zmienną fazą VVT-i dla obu wałków, co skutkuje generowaniem 394 KM przy 6,400 obrotów i momentem obrotowym 520 Nm. Połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 224 KM i momentem 300 Nm, daje to sumaryczną moc układu hybrydowego na poziomie 445 KM przekazywaną na cztery koła przez niezawodną automatyczną przekładnię e-CVT. Ogniwa niklowo-metalowo-wodorkowe o pojemności ok. 2,4 kWh zasilały napęd elektryczny, zapewniając możliwość jazdy wyłącznie na prądzie do 3 km i maksymalnie przy 50 km/h – idealnie do ruszania, manewrowania czy pokonywania korków. Katalogowe spalanie oscyluje w granicach 9,3-11 l/100 km, realnie użytkownicy podają wartości od 10 do 13 l/100 km w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu i warunków drogowych. Jednostka pracuje niezwykle cicho i płynnie, zapewniając luksusową kulturę pracy – praktycznie nieodczuwalne drgania, szybka reakcja na gaz i doskonała synergia motoru benzynowego z elektrycznym. Długowieczność silnika poświadczają opinie użytkowników, którzy pokonali nawet ponad 300 tys. km bez konieczności przeprowadzania większych remontów. Typowe problemy to eksploatacyjne zużycie ogniw akumulatorowych oraz sporadyczne awarie elektroniki hybrydowej, a także zużycie rozrządu. Koszty serwisowe są wysokie – dedykowany serwis Lexusa oraz trudniejsza dostępność niektórych części. LPG nie jest polecane z uwagi na złożoność technologii. Napęd ten praktycznie nie nadaje się do tuningowania ani modyfikacji, wykazuje natomiast ponadprzeciętną odporność na intensywną eksploatację, świetnie sprawdzając się jako napęd flot luksusowych limuzyn i rodzin oczekujących maksymalnego komfortu. Jazda w mieście pozwala na niższe zużycie paliwa, a płynny start i wrażenia akustyczne wyróżniają tę konstrukcję na tle konkurencji.