Silnik Volvo 2.0 T6 Recharge Plug in Hybrid B4204T52 to nowoczesna, czterocylindrowa jednostka napędowa oparta na benzynowym silniku 2.0 16V z turbodoładowaniem, o pojemności 1,969 cm³ i mocy 253 KM do spółki z silnikiem elektrycznym o mocy 145 KM. Uwagę zwraca całkowita moc systemowa układu hybrydowego – 349 KM oraz moment obrotowy sięgający 659 Nm, co w połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią Geartronic oraz napędem AWD zapewnia świetne osiągi (przyspieszenie do 100 km/h w ok. 5,4 s) i wyjątkową elastyczność zarówno w mieście, jak i na trasie. Pojemna bateria trakcyjna (pojemność rzeczywista 14,7 kWh) umożliwia przejazd w trybie elektrycznym nawet 74–88 km wg WLTP – w praktyce od 55 do 70 km bez uruchamiania silnika spalinowego przy odpowiednio delikatnej jeździe miejskiej. Katalogowe spalanie to zaledwie 1,1–1,8 l/100 km, choć przy rozładowanej baterii i jeździe w trasie wartości rosną do 7–9 l/100 km, a przy bardzo dynamicznej jeździe nawet do 11 l/100 km. Silnik cechuje się wysoką kulturą pracy, jest cichy i wysoce wyważony nawet przy dużych prędkościach, a hybrydowy tryb pracy zapewnia płynne, niezauważalne przełączanie napędów. Typowe zastosowania to modele V90 FL, XC60, XC90 oraz S60 w wersjach Recharge. Typowe awarie tej jednostki to sporadyczne problemy z komputerem sterującym, wycieki płynu chłodzącego (np. w okolicach rur intercoolera), zużycie ogniw baterii po 180–220 tys. km oraz awarie układu ładowania – serwisowanie układu wymaga specjalistycznego serwisu. Koszty napraw są wysokie, jednak same mechaniczne elementy silnika wykazują wysoką trwałość pod warunkiem regularnych wymian oleju i płynów eksploatacyjnych. Instalacja LPG nie jest możliwa w tej konstrukcji, układ nie jest podatny na tuning mechaniczny ani elektroniczny – wszelkie próby mogą skutkować utratą gwarancji i problemami z pracą hybrydy. Silnik doskonale odnajduje się zarówno w firmowych flotach, jak i w rodzinnych kombi premium, sprawdzając się w jeździe miejskiej dzięki trybowi elektrycznemu, a na trasie dzięki wysokiej dynamice i elastyczności napędu hybrydowego.
Strona główna Silniki hybrydowe SILNIK VOLVO 2.0 T6 RECHARGE PLUG IN HYBRID B4204T52 – OPINIE, AWARIE,...