VW 2.0 TDI 16V MHEV 136KM DTNB to hybrydowy diesel nowej generacji, występujący w Passacie, Tiguanie i Audi A4 po 2019 r. Oparty jest na platformie MQB Evo – czterocylindrowy silnik o pojemności 1968 cm³, wyposażony w 16-zaworową głowicę, układ rozrządu na pasku, Common Rail piezo Bosch, turbo VTG oraz system mild-hybrid 48V pozwalający odzyskiwać energię podczas hamowania i żeglowania. Generuje 136 KM przy 3600–4200 obr./min i 320 Nm od 1500 obr./min – idealne parametry do aut klasy D, SUV i kombi. Największą zaletą tej generacji 2.0 TDI jest bardzo niska emisja spalin (spełnia normy Euro 6d-final), skuteczne SCR/AdBlue i regularne wypalanie DPF – znacznie ogranicza to awaryjność w miejskim stylu jazdy. Spalanie: rzeczywiście niskie – Passat 5,0–5,6 l/100 km trasa, 6,0–6,8 l w mieście, Tiguan max 7,5 l/100 km. Hybrydowy napęd zapewnia szybkie ruszanie (moment z MHEV) i bardzo płynne osiągi w całym zakresie obrotów. Pozytywne opinie użytkowników dotyczą aksamitnej pracy (cisza jak w benzynie), nieodczuwalnych zmian biegów i świetnego współdziałania z DSG. Moto wybitnie sprawdza się w trasie, ale także w mieście, dzięki skutecznemu systemowi start-stop i szybkiemu nagrzewaniu. Do wad należą głównie: drogi serwis systemu MHEV i układów SCR/DPF (koszt napraw po gwarancji), sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej i turbo, duża wrażliwość układu common rail na jakość paliwa (awarie czujników, wtryskiwaczy, kosztowne AdBlue). Mechanicy rekomendują serwis wyłącznie w autoryzowanych punktach – niektóre funkcje MHEV wymagają specjalistycznej diagnostyki i programowania. W ogólnej ocenie to silnik bardzo zaawansowany, cichy, ekonomiczny – wymaga jednak rygorystycznego podejścia do obsługi i unikania opóźniania serwisów głównych.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 2.0 TDI 16V MHEV 136KM DTNB – Volkswagen Passat, Volkswagen...