VW 3.0 V6 TDI 24V MHEV 245KM DMGH to nowoczesna, „miękko-hybrydowa” odmiana klasycznego diesla, dedykowana najnowszym generacjom VW Touareg, Audi A6, Porsche Cayenne. To sześciocylindrowy diesel o pojemności 2967 cm³, DOHC, turbo VTG, piezoelektryczny Common Rail, łańcuchowy rozrząd. System 48V MHEV (mild hybrid) wspiera start/stop, rekuperację i dynamiczne ruszanie (do 16 KM wsparcia). Motor dysponuje mocą 245 KM przy 3500 obr./min oraz momentem 500–600 Nm już od 1500 obr./min. Największymi zaletami są: niesamowita kultura pracy (silnik praktycznie niesłyszalny w kabinie), bardzo szybkie nagrzewanie, rewelacyjne osiągi jak na masę SUV-a (przyspieszenie do 100 km/h w 7,1 s, płynna elastyczność nawet pod górę/obciążenie), oszczędność paliwa (średnio 6,8–7,5 l/100 km) i wzorowa współpraca z automatyką ZF. Właściciele podkreślają też bardzo dobry start w niskich temperaturach, szybkie nagrzewanie wnętrza oraz przewidywalność regularnych przeglądów. Wady: koszty napraw osprzętu hybrydowego (ISG, akumulator 48V), podwyższone ceny napraw DPF/AdBlue oraz wyższe koszty elektroniki sterującej (problemy przy aktualizacjach softu, rzadziej awarie czujników). Wymiana rozrządu to kosztowna operacja, dostęp do niektórych podzespołów utrudniony przez zabudowę SUV-a. Sporadycznie notuje się wycieki oleju spod przewodów intercoolera i intercoolerów, które mogą poddać się po przebiegu 150–200 tys. km. Użytkownicy i fachowcy zwracają uwagę na regularność serwisów olejowych i konieczność organizowania jazd na trasie (regeneracja DPF). To propozycja dla kierowców oczekujących nowoczesności, wysokiego komfortu i niskiego spalania w dużych SUV-ach oraz limuzynach – dynamiczny, bardzo wygodny napęd przy wymagającym serwisie.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V MHEV 245KM DMGH – Volkswagen Touareg,...