Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V MHEV 286KM DMGA to nowoczesna 6-cylindrowa jednostka wysokoprężna najnowszej generacji, montowana szeroko w luksusowych SUV-ach (Volkswagen Touareg, Audi Q8) oraz autach klasy wyższej takich jak Audi A7. Motor ten wyposażono w układ mild hybrid (MHEV 48V), system common rail z wtryskiem sięgającym 2500 bar, dwie turbosprężarki typu VTG oraz rozbudowany system oczyszczania spalin (DPF, SCR, AdBlue). Moc wynosi 286 KM przy 3500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest już od 2200 do 3250 obr./min. Zaletą tej jednostki jest nie tylko wybitna dynamika – 0–100 km/h (Touareg) w 6,1 s – ale również rewelacyjna elastyczność i błyskawiczny „boost” dzięki integracji systemu MHEV (dodatkowa bateria pozwala na żeglowanie z wyłączonym silnikiem, odzyskiwanie energii i wydajniejsze start/stop). Motor uchodzi za bardzo cichy (aktywne wygłuszanie, dobrze wyizolowana obudowa), wyjątkowo odporny na przeciążenia i oszczędny – średnie zużycie paliwa w dużym SUV-ie to 7,2–8,0 l/100 km. Użytkownicy chwalą szybkie nagrzewanie, miękką pracę z automatem ZF8, skuteczne ogrzewanie zimą oraz długowieczność napędu (przypisuje się jej przebiegi rzędu 350 tys. km bez poważniejszych interwencji przy zadbanej obsłudze). Wady? Największe bolączki to kosztowny serwis układów SCR i AdBlue, sporadyczne awarie rozrusznika MHEV (zwłaszcza po większych przebiegach), oraz okresowe problemy z osprzętem elektroniki (błędy czujników NOx, przepływomierzy, szczególnie po naprawach poza ASO). W modelach z dużymi przebiegami zdarza się wyciek oleju spod uszczelniaczy oraz zapychanie DPF przy wyłącznie miejskiej eksploatacji. Mechanicy zalecają regularną wymianę oleju (max 15 tys. km) i używanie wysokiej jakości paliwa. Generalna opinia: wybitny diesel klasy premium, stawiający na komfort, wydajność i przewidywalność pracy – idealny do wielu lat eksploatacji trasowej i rodzinnej.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V MHEV 286KM DMGA – Volkswagen Touareg,...