VW 3.0 V6 TDI 24V MHEV 344KM EAV DMKD to flagowa wersja dobrze znanego silnika z pakietem mild-hybrid, stosowana m.in. w Audi A8, Touaregu czy Porsche Cayenne. Silnik 2995 cm³, 24 zawory, nowoczesny układ wtrysku common rail, dwie turbosprężarki typu VGT, intercooler, najnowszy układ oczyszczania spalin (DPF, AdBlue, SCR). Moc 344 KM przy 3750 obr./min oraz aż 700 Nm już od 2500 obr./min czynią z tej jednostki napędowy wzorzec wydajności i elastyczności. Największe zalety: wybitna dynamika (Audi A8 quattro 0–100 km/h w ok. 5,9 s), piekielnie szybka reakcja na gaz, perfekcyjna współpraca z napędami 4×4 i automatycznymi skrzyniami (ZF8HP lub Porsche Tiptronic). Silnik bardzo oszczędny jak na swoją moc – 7,8–9,0 l/100 km w dużych limuzynach i SUV-ach. Użytkownicy podkreślają ultra-wysoki komfort akustyczny i pracę niemal pozbawioną drgań, imponujące osiągi nawet przy pełnym obciążeniu oraz cechę long-life: główny blok potrafi wytrzymać ponad 400 tys. km bez remontu, przy pilnowaniu serwisów. Wady: skomplikowana obsługa układów AdBlue/SCR (częste błędy w elektronice przy tanich zamiennikach), regularne serwisy MHEV, szybkie zużycie dwumasy w modelach miejskich, kosztowne naprawy turbo i wtryskiwaczy (nawet po 200 tys. km). Przy eksploatacji wyłącznie miejskiej notuje się przypadki zapychania DPF, a sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej i przewodów intercoolera występują w starszych egzemplarzach. Ogólna opinia właścicieli jest bardzo pozytywna – to jednostka dla wymagających, oferująca niespotykaną równowagę między osiągami, ciszą a ekonomią, lecz wymaga dużej dbałości o regularność przeglądów i jakość osprzętu.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V MHEV 344KM EAV DMKD – Audi...