VW 4.2 V8 TDI 32V 340KM/350KM EA898 to flagowy napęd wysokoprężny klasy luksusowej – montowany w Audi A8 D3/D4, Touaregu, VW Phaeton. Czterolitrowy V8 twin-turbo z 32-zaworową głowicą, zaawansowanym systemem wtrysku common rail, intercoolerem i szeroką elektroniką zabezpieczającą. Moc: 340 lub 350 KM (w zależności od roku), moment obrotowy aż 800 Nm (Audi A8 D4), co pozwala osiągać sprint do setki w rejonie 5,5 s – to rewelacja w klasie limuzyn i SUV. Główne zalety: kosmiczna elastyczność, wybitny komfort jazdy nawet pod dużym obciążeniem, cicha i niemal niewyczuwalna praca („benzynowy” charakter V8). Motor znakomicie współpracuje z wielostopniowymi automatami, gwarantuje szybki rozruch i genialne przyspieszenia nawet przy masie powyżej 2,2 tony. Zaleta to także odporność mechaniki na przeciążenia i długowieczność przy szeroko rozumianym serwisie (przebiegi powyżej 400 tys. km dla zadbanych egzemplarzy). Wady: bardzo wysokie koszty potencjalnych napraw, awarie rozrządu po 250–300 tys. km, typowe są wycieki spod pokrywy zaworowej, kosztowne regeneracje turbo, sporadycznie awarie wtryskiwaczy, EGR i czujników NOx. Silnik wymaga bardzo dobrego paliwa i regularnej wymiany oleju (max co 10 tys. km!). Mechanicy wskazują, że zaniedbanie jednego z elementów układu może bardzo szybko prowadzić do faktury na kilkanaście tysięcy złotych! Niemniej 4.2 V8 TDI uchodzi za jeden z najlepszych diesli segmentu premium.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik VW 4.2 V8 TDI 32V 340KM 350 EA898 – Audi A8,...