SKODA SUPERB I 2.0 TDI 140KM BSS – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Skoda Superb I 2.0 TDI 140KM BSS to ostatnie lata produkcji pierwszej generacji Superba i to właśnie ta wersja uchodzi za najbardziej nowoczesną, a zarazem posiadającą szereg usprawnień podnoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy. Czterocylindrowy silnik 2.0 TDI o mocy 140KM i 320 Nm momentu obrotowego współpracuje z układem Common Rail i spełnia już nowsze normy emisji spalin, co owocuje wyższą kulturą pracy i lepszymi osiągami – przyspieszenie do 100km/h wynosi 9,8 sekundy, prędkość maksymalna to 211 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,9–6,5 l/100km w cyklu mieszanym, a przy spokojnej trasie auto zadowala się nawet czterema litrami ropy. Wnętrze jest bardzo przestronne, praktycznie i solidnie wykończone, wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, klimatyzację, bogate audio i rozbudowane sterowanie wielofunkcyjne. Użytkownicy cenią model za trwałość, bardzo niskie koszty przeglądów i bezawaryjność przy odpowiednim serwisie. Najczęstsze usterki dotyczą wycieków oleju z okolic turbiny, typowych dla 2.0 TDI problemów z zaworem EGR, recyrkulacją spalin i pojawiającymi się po dużych przebiegach nieszczelnościami w obwodzie chłodzenia. Filtr DPF i wtryskiwacze wymagają uwagi po przekroczeniu progów 200–250 tys. km, zawieszenie natomiast wymiany tulei i amortyzatorów. Model bardzo dobrze przyjmuje tuning elektroniczny – bezpiecznie można podnieść moc do 170 KM. Zastosowanie LPG jest niemożliwe, natomiast regularne tankowanie jakościowego paliwa i obsługa serwisowa pozwala cieszyć się bezawaryjną eksploatacją przez wiele lat. Superb I 2.0 TDI BSS to nowoczesna limuzyna, która z powodzeniem odnajdzie się w pracy flotowej, rodzinnej i biznesowej, szczególnie wśród osób ceniących sobie jakość, trwałość i niskie koszty użytkowania auta segmentu D.