Suzuki Ignis III 1.2 DualJet 90KM to propozycja, która od momentu debiutu zdobyła dużą popularność wśród miłośników lekkich, prostych samochodów miejskich i podmiejskich. Silnik DualJet K12C, czterocylindrowy i wolnossący, cechuje się wysoką bezawaryjnością, dzięki zastosowaniu solidnego wtrysku wielopunktowego, i rozrządu na łańcuchu, który zasadniczo nie wymaga wymiany przez cały okres eksploatacji. Ten silnik generuje 90KM, co pozwala Ignisowi III przyspieszać do 100km/h w ok. 12 sekund i sprawnie radzić sobie zarówno w mieście, jak i podczas krótkich tras, przy zachowaniu spalania nawet na poziomie 5,5l/100km w ruchu miejskim i 4,2l w trasie. Główne zalety to wyjątkowo niskie koszty utrzymania, bardzo niska awaryjność (dobrze znosi gaz LPG), duża kultura pracy jednostki oraz cicha praca silnika na biegu jałowym. Model wyróżnia się bardzo praktyczną kabiną – bagażnik przy rozłożonych siedzeniach ładowność do 520kg, przesuwane i składane tylne fotele, wiele schowków i kieszeni oraz dobra ergonomia. Części zamienne są tanie i dostępne szeroko, a serwis nie należy do kosztownych. Typowe usterki Ignisa III dotyczą głównie drobnych awarii elektryki (czujniki, moduły, kluczyk, automat szyb), pojedynczych przypadków wycieków oleju spod pokrywy zaworowej oraz rutynowej wymiany łańcucha rozrządu po bardzo wysokim przebiegu. Warto podkreślić umiarkowanie komfortowe resorowanie – zawieszenie lepiej sprawdza się w mieście niż na trasach o złej nawierzchni. Model nie jest też najlepiej wyciszony przy autostradowej prędkości, a wąskie opony przekładają się na gorszą stabilność w zakrętach i przy silnym bocznym wietrze. Ignis III docenią kierowcy liczący na przewidywalne, niskie koszty, prostotę obsługi oraz oryginalny design i bardzo dobre parametry przestrzenne kabiny.