Problem cofania się szyby po domknięciu to bolączka użytkowników nowoczesnych samochodów, zwłaszcza po naprawach lub wymianie akumulatora. Systemy komfortowego domykania są wyposażone w zabezpieczenia antyprzeciążeniowe, które rejestrują nadmierny opór podczas ruchu szyb i automatycznie cofają szybę, by zapobiec przytrzaśnięciu palców lub uszkodzeniu mechanizmu. Najczęstszą przyczyną złej pracy są zanieczyszczone, wyschnięte lub uszkodzone prowadnice i uszczelki – powstały opór jest mylnie interpretowany jako przeszkoda. Innym powodem jest utrata/rozkalibrowanie położenia krańcowego po wymianie akumulatora lub naprawie drzwi. Rozwiązaniem jest dokładne oczyszczenie i nasmarowanie prowadnic właściwym środkiem (silikonowy spray, suchy smar), a następnie przeprowadzenie procedury kalibracji pozycji szyb. W autach, gdzie problem nie ustępuje, zaleca się diagnostykę komputerową sterownika komfortu i – w razie potrzeby – jego adaptację lub aktualizację oprogramowania. Często też przyczyną cofania się jest źle zamontowana szyba lub powstanie szczeliny po wymianie/uszczelnianiu szyby. Możliwa jest także usterka czujnika przeciążenia lub awaria silniczka podnośnika. Działania naprawcze to: czyszczenie, smarowanie, kalibracja z instrukcją serwisową, inspekcja uszczelek i test komputera. Jeśli mimo tego szyba nadal się cofa, niezbędny będzie fachowy serwis specjalistyczny.