Brak reakcji szyby kierowcy na przycisk opuszczania to usterka, na którą prędzej czy później natknie się każdy użytkownik samochodu z elektrycznymi podnośnikami szyb. Powodów takiego zachowania może być wiele – od prostych, takich jak zabrudzenie prowadnic, po awarie elektroniki. Najczęściej winny jest uszkodzony przełącznik w drzwiach kierowcy – intensywnie użytkowany przez lata przestaje prawidłowo przewodzić napięcie i rozłącza obwód sterujący silniczkiem. Drugim popularnym winowajcą jest sam silniczek opuszczający szybę – jeżeli nie wydaje żadnego dźwięku, a inne szyby działają, może dojść do spalenia uzwojeń lub zatarcia mechanizmu w wyniku braku smarowania lub zużycia szczotek. Często problem powoduje przerwanie przewodów w tzw. przejściówce drzwiowej – to miejsce, gdzie wiązka kabli jest szczególnie narażona na ścieranie przy każdym otwieraniu i zamykaniu drzwi. W starszych autach nie można wykluczyć zerwania lub wyskoczenia linki przekładni – szyba „blokuje się”, a podnośnik kręci „w powietrzu”. Niekiedy przyczyną bywa również blokada w samych prowadnicach – do wnętrza dostają się brud, liście, kurz czy fragmenty uszczelek, co prowadzi do zakleszczenia mechanizmu. Wreszcie – z powodu zimowych przymrozków szyba może przymarznąć do uszczelki tak mocno, że silniczek nie jest w stanie jej ruszyć (w tym przypadku nie próbuj na siłę uruchamiać przełącznika – grozi to przepaleniem bezpiecznika lub silniczka). Diagnostykę warto zacząć od przesłuchania, czy silniczek w ogóle działa, sprawdzenia napięcia na przełączniku, przejrzenia wiązki w drzwiach i w razie potrzeby demontażu boczka. Współczesne samochody mają też często funkcję odcięcia zasilania silnika przy wykryciu nadmiernego oporu – wówczas należy przywrócić szybę do „zerowania”, postępując według instrukcji producenta.