Automatyka sterowania szybami elektrycznymi jest w większości aut powiązana z pozycją stacyjki oraz systemem zarządzania komfortem. Praktycznie w każdym współczesnym samochodzie szyby można opuszczać i podnosić tylko po włączeniu zapłonu lub bezpośrednio po jego wyłączeniu przez określony czas (tzw. „podtrzymanie komfortowe”). Ma to na celu ochronę akumulatora przed rozładowaniem – funkcje szyb, dachu i lusterek odcinane są po kilku minutach od wyłączenia stacyjki. Wyjątkiem są pojazdy wyższej klasy (np. Mercedes, BMW, Audi), gdzie szyby można opuścić z pilota lub ze zdalnych paneli przez kilka minut niezależnie od zapłonu. Jeżeli szyba opuszcza się tylko przy zapłonie i nie reaguje na inne polecenia (np. z pilota, przez chwilę po wyjęciu kluczyka), oznacza to możliwe błędy konfiguracyjne, niesprawność funkcji komfort lub przerwanie zasilania podtrzymującego. Przyczyną może być przepalony przekaźnik podtrzymania, uszkodzenie modułu sterującego, przerwa w wiązce lub rozładowany akumulator. Dla zdecydowanej większości aut taka funkcja jest jednak w pełni normalna i nie wymaga interwencji serwisu, o ile szyby działają poprawnie przy zapłonie.
Strona główna Szyby i osprzęt szyb Szyba opuszcza się tylko przy włączonym zapłonie – czy to normalne