Zatrzymywanie się szyby pasażera w połowie to jeden z częstszych problemów występujących zarówno w starszych, jak i nowszych autach wyposażonych w elektryczne podnośniki. Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest częściowe uszkodzenie mechanizmu podnośnika – na przykład zerwana lub naderwana linka stalowa, która podczas ruchu nie przenosi już pełnej siły przez cały zakres opuszczania. W takiej sytuacji napięcie w połowie ruchu jest zbyt małe i silniczek nie jest w stanie przesunąć szyby dalej. Kolejnym częstym powodem jest zużycie lub zakleszczenie rolki prowadzącej i uszkodzone uchwyty mocujące – plastik potrafi się rozpaść, przez co szyba nie jest prowadzona równo. Elektronika również może być winna – sterownik szyb często ma wbudowane zabezpieczenie przeciążeniowe; jeśli komputer wyczuje opór, zatrzymuje szybę dla ochrony silniczka. Zdarza się, że winne są też uszczelki (stwardniałe, zdeformowane) utrudniające płynny przesuw, szczególnie podczas opadów lub po upałach. Kiedy szyba kilka razy z rzędu staje w tym samym miejscu, należy zdjąć boczek drzwi, skontrolować działanie prowadnic i linek, oczyścić oraz nasmarować mechanizm, a w razie konieczności wymienić uszkodzone części. Jeśli szyba działa poprawnie po założeniu zewnętrznego napięcia bezpośrednio na silniczek, a nie przez przycisk – problem może być w przełączniku lub instalacji elektrycznej drzwi.