TOYOTA RAV4 II 2.0 D 4D 116KM 1CD FTV – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Toyota RAV4 II 2.0 D-4D 116KM 1CD-FTV stanowi interesującą propozycję dla osób preferujących oszczędność w codziennej eksploatacji połączoną ze sprawdzoną trwałością i wytrzymałością Japońskiego SUV-a. Silnik wysokoprężny o mocy 116KM zapewnia zadowalającą dynamikę jazdy oraz elastyczność przy codziennych manewrach w mieście i lekkim terenie. Jednostka ta znana jest z niewielkiego zużycia paliwa – realnie można uzyskać 6-6,5l/100km w cyklu mieszanym, a spokojna jazda na trasie pozwala zbliżyć się nawet do 5,5l. Diesel D-4D jest trwały, jeśli stosuje się wysokiej jakości paliwo i regularnie wykonuje serwisy, lecz wymaga uwagi – typowe wady to awaryjność wtryskiwaczy Common Rail, koła dwumasowego oraz turbosprężarki, szczególnie przy przebiegach powyżej 180–200 tys. km. Wnętrze RAV4 zachęca przestronnością i praktycznością, zastosowana ergonomia doceniana jest na co dzień, a wykończenia są solidne i odporne na intensywną eksploatację. Komfort jazdy jest zadowalający, lecz zawieszenie może być nieco sztywne na drogach złej jakości. Do najczęstszych awarii należy doliczyć luzy w zawieszeniu, wycieki z układu chłodzenia oraz drobne usterki elektroniki, np. czujników ABS. Koszty napraw wynoszą nieco więcej niż w wersji benzynowej, szczególnie jeśli konieczna jest wymiana wtryskiwaczy, które do tanich nie należą. RAV4 II 2.0 D-4D nie jest polecany do montażu instalacji LPG ze względu na konstrukcję silnika wysokoprężnego. Samochód sprawdza się w użytku rodzinnym i flotowym ze względu na niskie spalanie, trwałe nadwozie i prostotę mechaniki. Model nie jest przedmiotem szerokiego tuningu, choć spotykane są modyfikacje podnoszące komfort i praktyczność. Toyota RAV4 II 2.0 D-4D to dobry wybór dla osób szukających wytrzymałego i niedrogiego w eksploatacji SUV-a na dłuższe lata, który przy zadbanej eksploatacji zapewnia bezproblemową jazdę także przy przebiegu powyżej 300 tys. km.