TOYOTA RAV4 III 2.0 VVT I 152KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Toyota RAV4 III 2.0 VVT-i 152KM to wszechstronny, kompaktowy SUV, który idealnie odpowiada na potrzeby osób ceniących wygodę, bezpieczeństwo i niezawodność w jednym. Montowany tu silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra rozwija moc 152KM i dostarcza zaskakująco żywe osiągi, sprawiając, że przyspieszenie do 100km/h jest zdecydowanie satysfakcjonujące jak na auto tej klasy. Znana z serii silnika 1AZ-FE technologia zmiennych faz rozrządu pozwala na zachowanie bardzo korzystnej równowagi pomiędzy dynamiką, a zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym zazwyczaj kształtuje się na poziomie 8,5–9,5l/100km, a jazda w trasie może zejść poniżej 8l przy umiarkowanych prędkościach. Auto oferuje bogate wyposażenie: automatyczna klimatyzacja, napęd 4×4, szeroka paleta systemów bezpieczeństwa, przestronne i komfortowe wnętrze oraz pojemny bagażnik. Wśród typowych wad wymienia się sporadyczne usterki sterowania napędem 4WD, wycieki oleju spod pokrywy zaworów czy drobne awarie elektroniki. Mechanizmy skrzyni biegów i sprzęgła są bardzo wytrzymałe, choć intensywna jazda terenowa może skrócić ich żywotność. RAV4 III 2.0 VVT-i doskonale współpracuje z instalacjami LPG, a profesjonalny montaż tego rozwiązania pozwala wyraźnie obniżyć koszty eksploatacji. Auto wyśmienicie sprawdza się jako pojazd rodzinny lub flotowy – kabina jest przewidywalna, fotele wygodne, a szerokie możliwości konfiguracji wnętrza przydają się w podróży i podczas użytkowania codziennego. Typowe naprawy obejmują sworznie, łączniki stabilizatorów i amortyzatory, a ich koszty są umiarkowane. Model nie należy jednak do najpopularniejszych wśród miłośników tuningu mechanicznego, chociaż można spotkać modyfikacje polegające na zwiększaniu komfortu czy polepszaniu wyglądu zewnętrznego auta. Toyota RAV4 III 2.0 VVT-i 152KM to świetny wybór na wieloletnią, bezproblemową eksploatację, zapewniającą nie tylko wysoki komfort podróżowania, ale również bezpieczeństwo, pewność i funkcjonalność na każdym kilometrze.