Volkswagen Fox 1.2 6V 54KM to typowy przykład miejskiego auta niemieckiego producenta, który był produkowany głównie z myślą o użytkownikach szukających praktycznego, ekonomicznego środka transportu do codziennej jazdy po mieście. Dzięki kompaktowym wymiarom pojazd idealnie sprawdza się w zatłoczonych centrach miast, zapewniając łatwość parkowania i zwrotność. Pod maską pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 54KM, który choć nie imponuje osiągami, to oferuje wystarczającą elastyczność w warunkach miejskich i niewielkie spalanie rzędu 5,5–6,0l/100km przy spokojnej jeździe. Konstrukcja silnika cechuje się prostotą, co przekłada się na niskie koszty serwisowania oraz mniejszą podatność na poważne awarie. Najczęstsze problemy techniczne dotyczą układu rozrządu, który powinien być regularnie kontrolowany, zwłaszcza przy większych przebiegach – zalecane są też częstsze wymiany oleju z racji specyfiki pracy silnika trzycylindrowego. Wnętrze Volkswagena Foxa mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych jest całkiem przestronne, oferuje dość wysoką pozycję za kierownicą oraz dużą ilość miejsca na przednich fotelach. Materiały wykończeniowe są odporne na zużycie, choć można zauważyć skrzypienie plastików przy większych przebiegach. Standard wyposażenia to najczęściej manualna klimatyzacja, proste radio i elektryczne szyby przednie. Model Fox 1.2 6V słabo znosi długotrwałą jazdę na wysokich obrotach, przez co nie jest zalecany na autostrady czy długie podróże, gdzie może ujawnić się wyższe spalanie oraz przeciążenie mechaniczne. Popularne usterki dotyczą cewek zapłonowych, sond lambda oraz drobnych wycieków oleju – na szczęście koszty napraw są niskie, a dostępność części wysoka. Model ten nie jest chętnie wybierany do montażu instalacji LPG z uwagi na niewielką moc i prostą konstrukcję, która jednak dobrze znosi codzienną eksploatację na krótkich dystansach. Volkswagen Fox to auto ekonomiczne, przewidywalne i łatwe w utrzymaniu, świetnie sprawdzające się jako pierwszy samochód dla młodego kierowcy, auto flotowe czy pojazd dla osób starszych szukających niezawodności i kompaktowych rozmiarów. Dobrze utrzymane egzemplarze spokojnie przekraczają 200 tys. km bez poważniejszych awarii, a typowe naprawy sprowadzają się do wymiany eksploatacyjnych podzespołów takich jak hamulce, zawieszenie czy elementy układu elektrycznego. Fox 1.2 to solidny gracz wśród miejskich samochodów z końca lat 90. i początku XXI wieku, zapewniający bezproblemowe użytkowanie przy zachowaniu niskich kosztów utrzymania.