Volkswagen Golf GTE (2016 hybryda) – dane techniczne, spalanie i ceny

Volkswagen Golf GTE z 2016 roku to hybrydowa, usportowiona odmiana kompaktu, która łączy w sobie technologię znaną z modeli GTI i ekologiczne rozwiązania z zakresu napędów na prąd. Pod względem wyglądu zewnętrznego Golf GTE nawiązuje do stylistyki hot‑hatchy Volkswagena dzięki sportowym zderzakom, detalom w kolorze niebieskim charakterystycznym dla hybryd oraz 18‑calowym felgom aluminiowym. Sercem auta jest układ hybrydowy plug‑in, składający się z benzynowego silnika 1.4 TSI o mocy 150 KM współpracującego z silnikiem elektrycznym rozwijającym 102 KM, co łącznie daje systemową moc 204 KM i moment obrotowy 350 Nm. Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 222 km/h. Hybryda plug‑in charakteryzuje się niskim spalaniem, które przy naładowanym akumulatorze i eksploatacji miejskiej wynosi średnio 1,5-1,7 l/100 km, a przy rozładowanym baterii i pracy w trybie hybrydowym około 5,5-6 l/100 km. Bateria litowo‑jonowa ma pojemność 8,7 kWh i pozwala na przejechanie do 40-50 km w trybie elektrycznym, co sprawia, że auto świetnie sprawdza się w codziennych dojazdach bez emisji spalin. Ładowanie baterii z gniazdka domowego trwa około 3,5 godziny, z wallboxa skraca się do około 2 godzin. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 40 litrów, co wraz z energią w akumulatorze pozwala na uzyskanie łącznego zasięgu ponad 800 km. Golf GTE 2016 mierzy 4278 mm długości, 1799 mm szerokości i 1456 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2631 mm. Masa własna sięga około 1615 kg, co wynika z dodatkowej baterii. Praktyczny bagażnik zmniejszony został ze względu na obecność akumulatorów do 272 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy do 1162 litrów. Samochód pozwala na holowanie lekkiej przyczepy do 750 kg. Wnętrze wyróżniają sportowe akcenty, takie jak kubełkowe fotele z niebieskimi przeszyciami, nowoczesny system multimedialny z możliwością zarządzania trybami pracy układu hybrydowego, cyfrowe zegary oraz liczne systemy wspierające kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat, system awaryjnego hamowania w mieście, czujniki parkowania czy asystent pasa ruchu. Golf GTE to propozycja zarówno dla rodzin mieszkających w mieście, które chcą korzystać z jazdy bezemisyjnej w codziennych dojazdach, jak i dla kierowców flotowych szukających prestiżowego, oszczędnego i nowoczesnego auta. Jego największym atutem jest możliwość pogodzenia sportowych osiągów z niskim spalaniem i praktycznością kompaktu.