Volkswagen Golf MK3 w German Style od Szymona

0

Volkswagen Golf trzeciej generacji to model, który od lat cieszy się uznaniem wśród miłośników niemieckiej motoryzacji. Egzemplarz Szymona, wyprodukowany w 1994 roku, to wyjątkowy projekt, który łączy w sobie kierunek tuningu zwany German Style, klasyczną estetykę oraz nowoczesne rozwiązania mechaniczne.

To nie pierwsze auto marki Volkswagen w garażu właściciela. Golf 3 był dla niego drugim egzemplarzem tego modelu, który wybrał ze względu na jego komfort jazdy oraz szerokie możliwości modyfikacji. Poprzednie auta – Garbus 1302, Golf 1 oraz Golf 2 – nie dawały takiego poziomu wygody, jak trzecia generacja kompaktowego Volkswagena.

Szymon ma bogate doświadczenie w świecie tuningu – obserwował scenę nie tylko w Polsce, ale także za granicą. W latach 90-tych zdobywanie części tuningowych było znacznie trudniejsze niż dziś, dlatego wiele modyfikacji opierało się na własnych pomysłach i rozwiązaniach. Inspirację czerpał z licznych wyjazdów na zloty do Berlina czy Hamburga, gdzie German Style – czysty, schludny, minimalistyczny i nisko osadzony – zdobywał coraz większą popularność.

Golf pierwotnie był wyposażony w silnik 1.6 o mocy 74 KM, jednak został poddany swapowi na jednostkę 1.8T AMK pochodzącą z Seata Leona Cupra R. Seryjnie rozwijała ona 210 KM, ale dzięki modyfikacjom – w tym zmianie dolotu, zastosowaniu większego intercoolera i mapowaniu sterownika – udało się podnieść moc do 270 KM. Aby sprostać większej mocy, Golf otrzymał także sześciobiegową skrzynię z Cupry, odelżone sprzęgło i tarczę ze spieku. Układ wydechowy wykonano z nierdzewnej stali i zakończono dwoma tłumikami TA TECHNICS, aby zapewnić odpowiednie brzmienie i komfort podróży.

Układ hamulcowy przeszedł gruntowną modernizację – przednie tarcze o średnicy 323 mm pochodzą z Forda Focusa RS, a zaciski z Alfy Romeo 159. Tylne hamulce to tarcze 226 mm oraz zaciski z Golfa 4. Przewody hamulcowe HEL wykonano na zamówienie i zastosowano klocki EBC Green Stuff. W zawieszeniu zamontowano gwint AP Sportfahrwerke, dolną rozpórkę oraz poliuretanowe tuleje, co dodatkowo poprawiło prowadzenie.

Z zewnątrz Golf otrzymał pakiet stylistyczny z wersji USA – błotniki, zderzaki oraz dokładki progowe, które dostępne były jedynie na rynku włoskim. Wyróżnia się pojedynczą wycieraczką Bonrath oraz lusterkami Projektzwo. Reflektory to obecnie projektory Hella, ale właściciel posiada także wersje Projektzwo i ABT, które rotacyjnie montuje w zależności od okazji. Grill również wymieniany jest w zależności od zamontowanych lamp – do wyboru są wersje GTI, ABT lub Bonrath.

Największą uwagę przykuwa jednak koło – rzadko spotykane, trzyczęściowe Eta Beta Krone z Porsche Carrera 996. Oryginalnie były one dostępne tylko na indywidualne zamówienie przy zakupie nowego samochodu. Właściciel zmodyfikował je, zmieniając bębny i ranty, co pozwoliło lepiej wyeksponować charakterystyczny kształt felgi. Przód ma szerokość 8 cali, a tył 8,5 cala – obydwa z oponami 215/35/18.

Golf przez 11 lat w rękach Szymona doczekał się także zmiany koloru – z fabrycznego srebrnego LB7Z na kultowy szary Nardo Grey z palety Audi RS. Wnętrze również przeszło kompleksową renowację – deska rozdzielcza została obszyta skórą z białymi przeszyciami, podobnie jak kierownica pochodząca z Polo 86C G40. Fotele skórzane z Range Rovera Evoque zastąpiły oryginalne siedziska, a tylna kanapa została zmodyfikowana, aby idealnie dopasować się do wnętrza. Pojawił się także rollbar firmy BENSON, a całość dopełniają białe przeszycia, charakterystyczne dla całej kabiny.

Niektóre rozwiązania to prawdziwe rarytasy. Golf 3 nigdy nie był fabrycznie oferowany z elektrycznie uchylanymi tylnymi szybami, ale Szymon własnoręcznie opracował i wdrożył ten system. Oświetlenie również zostało zmodyfikowane – tylne lampy Hella Black Magic wkrótce zostaną zastąpione wersją USA po modyfikacjach.

Za nagłośnienie odpowiada wysokiej klasy system audio – wzmacniacz Audison VRX 420, trójdrożny zestaw głośników Focal K2 Power oraz subwoofer Focal Utopia 27. Całość sterowana jest radiem Pioneer DEX P 99RS.

Golf 3 Szymona to projekt, który nieustannie ewoluuje. W planach jest montaż mid wing od Zendera, nowej kierownicy Nardi z Audi RS2 oraz ulepszenie tylnego układu hamulcowego. Właściciel planuje również montaż klimatyzacji, zachowując przy tym charakterystyczny dla German Style clean look pod maską.

Dla Szymona tuning to nie tylko hobby, ale i styl życia. Jego projekt to efekt wieloletnich doświadczeń i pasji do motoryzacji. Każda modyfikacja została dokładnie przemyślana i wykonana z dbałością o detale. Dzięki temu Golf 3 wyróżnia się na scenie tuningowej i pozostaje jednym z najbardziej dopracowanych projektów w stylu German Style.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj